TR EN

REKLAM VE ETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI405 REKLAM VE ETİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; mesleki ve etik sorumluluk bilincini öğrenciye kazandırmaktadır.
İçerik: Reklamcılığa genel bakış, etik ve mesleki etik kavramları, reklamcılıkta mesleki etik, reklamcılığa yönelik eleştiriler, Reklamda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu, Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu, reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk), reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme), reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması), reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması), reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler), reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler), reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılıkta mesleki etiği kavramını tanımlar.
Reklamcılığa yönelik eleştirilerin en az 3’ünü listeler.
Reklamda özdenetimin önemini açıklar.
Reklam ve etik değerleri ilişkilendirir.
Reklamcılıkta etik ilkeleri, örnek reklamlar üzerinden değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin amacının ve içeriğinin aktarılması, haftalık ders konularının tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Etik ve mesleki etik kavramları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta mesleki etik Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılığa yönelik eleştiriler Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda özdenetim Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam Özdenetim Kurulu Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, Nurhan Babür; Uraltaş, Nazlım Tüzel; Nas, Alparslan; Özkaya, Betül; Güdüm, Sinem; Ertürk, Burçin; Dönmez, Mevlüt; Çerçi, Merve; Ülker, Yelda; Cesur, Damla Karşu; Varol, Erdem; Kiçir, İbrahim. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık.
Özdemir, H. Televizyon Reklamlarında Etik, Gazi Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0