TR EN

REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI410 REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi ile marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerini öğreterek, yaratıcı çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini, genel hatlarıyla reklamcılıkta hikaye anlatımının amacı, işlevi ve unsurları, hikaye anlatımında mitler ve arketipler, algı ve bilinç oluşturma süreçleri, hedef kitle ve örnek hikaye incelemeleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mitlerin ve arketiplerin hikaye oluşturmadaki rolünü tanımlar.
Hikaye anlatımının amacını, işlevini ve unsurlarını listeler.
Hikaye anlatımının reklamcılıktaki etkisini açıklar.
Reklamda hikaye anlatımı stratejilerini reklam kampanyalarında uygular.
Hikaye anlatımında karakter ve arka planın karar verme süreci üzerindeki etkisini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bir hikaye anlatım aracı olarak reklamlar Hikaye anlatımının amacı, işlevi ve unsurları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Konuyla ilgili örnekleri inceleme Hikaye anlatımında mitler ve arketipler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Tartışma, Analiz
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatımında algı ve bilinç oluşturma Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklamcılıkta karar verme sürecinde etkili olacak hikaye karakteri ve arka plan oluşturulması Tartışma, Analiz
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatımı ile tutum ve davranış değişikliği oluşturma Tartışma, Analiz
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Müşteriler ile ilişkilerde hikaye anlatımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatımı ve hedef kitle Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatımı ve duygusal zeka Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatımı, kültür ve toplum Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Etkili bir reklam için hikaye anlatımı Anlatım, Tartışma, Analiz
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklamda hikaye anlatımı örneklerinin incelenmesi Tartışma, Analiz
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklamda hikaye anlatımı örneklerinin incelenmesi Tartışma, Analiz
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklamda hikaye anlatımı örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Analiz
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Batı, Uğur (2016). Reklamın Dili: Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim. İstanbul: Alfa.
Brooks, Peter; Demir-Atay, Hivren; Atay, Hakan; Akkıyal, Berna (2016). Psikanaliz ve Hikâye Anlatıcılığı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0