TR EN

ÇİN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBU460 ÇİN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çin dış politikasının ana söylemlerini ve temel araçlarını tartışmak, Çin'in yükselişiyle ilgili gelişmelere farklı bakış açıları kazandırmak ve Çin'in uluslararası arenanın önemli aktörleri ve komşuları ile olan ilişkilerine dair içgörü ve kapsamlı bir anlayış kazandırmak.
İçerik: Çin'in değişen uluslararası sistem algısı ve kendisine biçtiği değişen rol, Çin'in yükselen bir güç olarak rolünün uluslararası arenanın önemli aktörleri ve Çin'in komşuları tarafından nasıl algılandığı, Çin ile önemli ülkeler arasındaki mevcut ve potansiyel çatışma ve işbirliği konuları, uluslararası arenanın aktörleri ve Çin ile komşuları arasındaki çatışma ve işbirliği konuları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çin'in Batılı güçlerle karşılaştığı döneme dair tecrübelerini ve imparatorluktan Cumhuriyete geçiş sürecindeki tarihsel gelişmeleri analiz edebilir. Çin'in imparatorluk döneminde komşularıyla olan ilişki biçimi ile Cumhuriyete geçildikten ve Çin Halk Cumhuriyeti kurulduktan sonraki değişen ilişki biçimini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin farklı Başkanları dönemindeki dış politika önceliklerini ve söylemlerini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin tarihsel olarak ve günümüzde büyük güçler ile ilişkilerindeki iniş-çıkışları irdeleyip analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin komşuları ve bölgesel güçler ile arasındaki belli başlı sorunları değerlendirip, analiz edebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş -
2 - Çin ve Aşağılanma Yüzyılı: Aşağılık Kompleksi Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
3 - Çin Tehdidi veya Çin'in Yükselişi vs Çin Uyumu veya Barışçıl Yükselişi/Gelişmesi: Kendine Güven Kazanmak Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
4 - Çin'in iddialılığı Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
5 - Çin ve Kalkınmacılık ve Yumuşak Güç Söylemleri Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
6 - Çin ve ABD İlişkilerinin Farklı Boyutları Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
7 - Çin ve Rusya Federasyonu İlişkilerinin Farklı Boyutları Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
8 - ARA SINAV -
9 - Çin ve Hindistan İlişkilerinin Farklı Boyutları Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
10 - Çin ve Japonya İlişkilerinin Farklı Boyutları (Doğu Çin Denizi Anlaşmazlığı) Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
11 - Çin ve Güney Asya Ülkelerinin Farklı Boyutları (Güney Çin Denizi Anlaşmazlığı) Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
12 - Çin'in Afrika ve Latin Amerika ile İlişkilerinin Farklı Boyutları Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
13 - Çin ve Uluslararası Kuruluşlar Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
14 - Çin ve Kuşak Yol Projesi Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu
15 - Genel Değerlendirme soru&cevap ve tartışma metodu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Stuart Harris, (2015), Çin Dış Politikası, Matbuat Yay. Michael Dillon (2016) Modernleşen Çin’in Tarihi, İletişim Yay. Joan Keay (2011) Çin Tarihi, İnklap yay. Henry Kissenger (2020) , Dünden Bugüne Yeni Çin, Kaknüs Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 14 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0