Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS365 | İLETİŞİM VE SANAT | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrenciye temel olarak iletişim ve sanat kavramlarını aktardıktan sonra Ortaçağ'dan günümüze uzanan sanat ve medyanın tarihsel süreçteki dönüşümünü küreselleşme ve dijitalleşmenin etkileri bağlamında açıklamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğinde, iletişim ve sanata ait temel bilgiler, Ortaçağ, Aydınlanma, Modernleşme ve Küreselleşme dönemleri ile sanat ilişkisine dair bilgiler yer alır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim ve sanata ait temel bilgileri açıklar. |
Ortaçağ'dan Modernleşmeye kadar olan süreçte dönüşen sanat ve medya ilişkisini özetler. |
Ortaçağ'dan günümüze dönüşen medya ve sanat ilişkisini sosyo-ekonomik bağlamda yorumlar. |
Küreselleşme ve dijitalleşme olgularını iletişim ve sanatla ilişkilendirerek eleştirel perspektifte değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | İletişim ve sanat kavramlarının tanımlanması | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tarih Öncesi Kültür ve Sanatı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ön Asya ve Mısır Kültür ve Sanatı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yunan ve Roma Kültür ve Sanatı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa’da Ortaçağ ve Gotik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Değişen Avrupa ve Rönesans Düşüncesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yüksek Rönesans | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Modernleşme sürecine geçiş | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim kültüründe değişim ve gelişmeler (karikatür, reklam, kataloglar, fotoğraf, film) | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 20. Yüzyıl: İdeolojinin Sanata Etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 20. Yüzyıl: Psikanalizin Sanata Etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | 20. Yüzyıl: Seri Üretimin Sanata Etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küreselleşme ve dijital çağ | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nurettin Pirim, Rönesansın Serüveni, YKY |
R. Williams, Kültür, İletişim Yayınları |
Ahu Antmen, Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık |
Ernst H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi |
Susie Hodge, Modern Sanatın Kısa Öyküsü, Hep Kitap |
Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
3 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
3 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
3 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
3 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |