TR EN

MEDYA VE SİYASET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS367 MEDYA VE SİYASET 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, medya ve siyaset ilişkisine yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak ve medyanın toplum ve siyasal sistemle olan karşılıklı etkileşimini açıklamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini kamuoyu, kitle kültürü, kitle iletişim araçları, medyanın ekonomi politiği, medyada tekelleşme, dezenformasyon-misenformasyon, siyasal pazarlama ve reklamcılık ile medyanın kamuoyu üzerindeki etkisi kavramları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya ve siyaset ilişkisindeki kavramları ve etmenleri açıklar.
Medyanın ekonomi politik yapısını özetleyebilir.
Medyanın kamuoyu oluşturma gücünü açıklayabilir.
Dünya ve Türkiye üzerinden siyaset kurumunun medya ile olan ilişkisini tartışır.
Kitle kültürü ve kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve ders hakkında bilgi verme Anlatım, soru-cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu Kavramı Anlatım, soru-cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle Kültürü ve Kitle İletişim Araçları Anlatım, soru-cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya Ekonomi Politiği Anlatım, soru-cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Anlatım, soru-cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyada Tekelleşme Anlatım, soru-cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Seçmen Davranışı Anlatım, soru-cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sivil Toplum ve Medya Anlatım, soru-cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dezenformasyon-Misenformasyon Anlatım, soru-cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Pazarlama Anlatım, soru-cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık Anlatım, soru-cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu Diplomasisi Anlatım, soru-cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özkan, A. (2007) Siyasal İletişim Stratejileri. İstanbul: Tasam Yayınları.
Çankaya, E. (2019) Siyasal İletişim. İstanbul: İmge yayınları.
Yılmaz, S. (2008) Güç ve Politika. İstanbul: Alfa Yayınları.
Doruk, E. K. (t.y.) KİTLE İLETİŞİMİ VE TÜKETİM. İstanbul: İstanbul Ü.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
5
2
List the main features of communication in items.
5
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
2
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
5
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
4
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 3 39
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0