Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS372 |
YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER VE MEDYA |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yeni toplumsal hareketlerin neden ve nasıl "yeni" olarak literatürde yerini aldığı, yeni toplumsal hareketlerin medyadaki temsili ve güç ilişkileri hakkında öğrenciye bilgi aktarmak ve onlara farkındalık kazandırmaktır. |
İçerik: |
Toplumsal hareketlere tarihsel bir bakış, yeni toplumsal hareketlerin tanımı ve türleri, medyanın yeni toplumsal hareketlere dair sunumları bu dersin içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yeni Toplumsal Hareketleri örneklendirir. |
Yeni Toplumsal Hareketler ve medya arasındaki ilişkiyi özetler. |
Toplumsal hareketlere ilişkin bilgileri medya ve temsilleri anlamada kullanır. |
Toplumsal meseleler ve güç ilişkilerinde medyanın rolünü yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş |
Tanışma ve ders hakkında bilgi verilmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Toplumsal hareketler kavramı ve tanımı |
Anlatım, tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Toplumsal hareketlerin aşamaları ve tarihine genel bir bakış |
Anlatım, tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Kaynak Mobilizasyonu ve Siyasi Fırsat Teorisi |
Anlatım, tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Toplumsal Yapılandırmacı Yaklaşım |
Anlatım, tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler kavramı ve bu kavrama ilişkin tartışmalar |
Anlatım, tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler ve güç ilişkileri |
Anlatım, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketlere ilişkin tartışmalar |
Anlatım, tartışma |
10 |
Televizyon haberlerini farklı kanallardan takip etme, literatür tarama |
Medyada Yeni Toplumsal Hareketlerin sunumu: Televizyon ve radyo |
Anlatım, tartışma |
11 |
Gazete haberlerini farklı yayıncılardan takip etme, literatür tarama |
Medyada Yeni Toplumsal Hareketlerin sunumu:Gazete ve dergi |
Anlatım, tartışma |
12 |
Film izleme, literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler ve sinema |
Anlatım, tartışma |
13 |
Ödev grubu oluşturma, literatür tarama |
Belgesel film izleme ve izlerken tartışma |
Film gösterimi ve tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Dünya çapındaki Yeni Toplumsal Hareketler örnekleri |
Anlatım, tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Ulusal ve yerel çapta Yeni Toplumsal Hareketler örnekleri |
Anlatım, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Della Porta, Donatella; Diani, Mario (2020). Toplumsal Hareketler. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Çetinkaya, Y. Doğan (2018). Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim (4. Baskı). İstanbul: İletişim |
Gönenç, Özgür (2018). Medyada Algı Yönetimi. İstanbul: Der Yayınları. |
Ulaş Başar Gezgin vd. (2009). Yeni Toplumsal Hareketler Küreselleşme, Direniş, Ütopya. İstanbul: Kalkedon Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|