Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI477 | PSİKOLOJİDE OKUMA VE ARAŞTIRMALAR I | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciyi psikoloji alanındaki ulusal ve uluslararası araştırma ve güncel konulara yönelik farklı bakış açısı ve akademik eleştirme üslubunu öğrenmeleri ve geliştirmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Öğrencilerin psikoloji alanında ulusal ve uluslararası yapılan makale, araştırma ve farklı çalışmaları okuma ve yorumlamada beceri kazanmaları, alt alanlarda yapılan çalışma ve ilgili makaleleri değerlendirirken eleştirel gözle bakarak tartışabilme becerisi geliştirmeleri beklenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoloji araştırmalarını ve psikolojinin bazı alanlarındaki çalışmaların temel kavramlarını açıklar. |
Nörobilim, yaşlılık, travma, davranışsal, bilişsel ve psikososyal özellikler gibi ilginç alanların araştırma ve çalışmalarını karşılaştırır ve tartışır. |
Eleştirel okuma ve analitik düşünme becerilerini kullanır. |
Genel Psikoloji alanlarında araştırma yöntemlerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş: Tanışma, dersin içeriği, tanımlar ve kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
2 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Psikolojide okuma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
3 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Eleştirel düşünme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
4 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Nörobilim | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
5 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Duygular | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
6 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Kültür ve psikoloji | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
7 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Empati | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Etik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
10 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Cinsellik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
11 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Şiddet | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
12 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Kriz | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
13 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Travma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
14 | Literatur gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Genel tekrar_I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
15 | Literatur gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Genel tekrar_II Tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ruggiero VR. (2017) Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. Çev: Çağdaş Dedeoğlu. Alfa Yayıncılık, İstanbul. |
Bowell T, Kemp G. () Eleştirel Düşünme Kılavuzu. Çev: Bilge Tanrıseven. Tübitak Yayınları, Ankara. |
Grabe W, Stoller F. (2001) Reading for Academic Purposes in Teaching English as a Foreign Language, USA,Heinle-Heinle. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |