TR EN

CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE329 CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Cumhuriyet Devri Türk şiirinin Yeni Türk Edebiyatı içindeki yerini, 1920’lerden 1980’lere kadar Türk şiirinin tarihî gelişimini, bu dönemin başlıca şairlerini ve şiirlerini tanıtmaktır.
İçerik: Cumhuriyet dönemi şiirini hazırlayan siyasî, sosyal, kültürel ve edebî şartlar, 1923’ten sonra hâlâ eser vermeye devam eden eski şairler, millî edebiyat zevk ve anlayışını sürdürenler, saf şiir anlayışını benimseyenler, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Ahmet Tanpınar ve Cahit Sıtkı Tarancı’nın edebî kişilikleri ve şiirleri, Yedi Meşaleciler, toplumcu gerçekçi şiir, Garip hareketi (I. Yeni Şiiri), Hisar topluluğu, Mavi hareketi, II. Yeniciler, II. Yeni sonrası Türk şiiri konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet devri Türk şiirini hazırlayan siyasî, sosyal, kültürel ve edebî şartları tanır.
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet devrinin önemli şairlerini ve edebî topluluklarını tanır.
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrasında millî edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şairleri sıralar.
Öğrenciler, bu dersin sonunda Yedi Meşaleci şairler ile Garip hareketine mensup şairleri ayırt eder.
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrasındaki edebi toplulukların şiir anlayışlarını açıklar.
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrası Türk şiirindeki bireysel ve toplumsal eğilimleri inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Cumhuriyet Dönemi Şiirini Hazırlayan Siyasî, Sosyal, Kültürel ve Edebî Şartlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, Kaynak Tarama 1923’ten Sonra Hâlâ Eser Vermeye Devam Eden Eski Şairler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Milli Edebiyat Zevk ve Anlayışını Sürdürenler: Hecenin Beş Şairi ve Diğer Hececi Şairler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Saf Şiir Anlayışını Sürdüren Şairler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Ahmet Haşim ve Yahya Kemal’in Şiirlerinden Tahlil Örnekleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Ahmet Hamdi Tanpınar ve Cahit Sıtkı Tarancı’nın Şiirlerinden Tahlil Örnekleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Yedi Meşaleciler ve Edebiyat Anlayışları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Toplumcu Gerçekçi Şiir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Garip Hareketi (I. Yeni Şiiri) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Hisar Topluluğu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, Kaynak Tarama Mavi Hareketi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, Kaynak Tarama II. Yeni Şiirinin Genel Özellikleri ve II. Yeni Şairleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, Kaynak Tarama II. Yeniden Seçme Şiir Tahlilleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, Kaynak Tarama II. Yeni Sonrası Türk Şiiri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnci Enginün. (2003), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul: Dergâh Yayınları.
Mehmet Kaplan. (2002). Şiir Tahlilleri II, İstanbul: Dergâh Yayınları.
Şerif Aktaş. (2002). Yenileşme Dönemi Türk Şiiri Antolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları.
Ahmet Oktay. (1993).Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 1923-1950, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Ahmet Hamdi Tanpınar. (2011), Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul: Dergâh Yayınları.
Hakan Sazyek. (2006). Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi. Ankara: Akçağ Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0