Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF109 |
İKTİSADA GİRİŞ I |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri kullanarak tüketicilerin, üreticilerin ve devletin karar mekanizmalarını yorumlayabilmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin İçeriği; ihtiyaç, istek, fayda, değer, fiyat, kıtlık, rasyonellik, fırsat maliyeti gibi iktisadın temelini oluşturan kavramlar, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, esneklikler, hükümetlerin fiyat kontrolleri ve bu kontrollerin piyasa dengesi üzerine etkileri, kardinal ve ordinal yaklaşımlar çerçevesinde tüketici davranışı teorisi, üretim teorisi, üretim maliyetleri, farklı piyasaların işleyişleri, faktör piyasaları ve gelir dağılımı kavramından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İktisadın temel kavramlarını tanımlar. |
Arz-talep kanunu, esneklik ve fiyat kontrolleri gibi kavramları kullanarak piyasa dengesindeki değişimleri açıklar. |
Toplam fayda, marjinal fayda ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak tüketici davranışlarını yorumlar. |
Toplam maliyet, marjinal maliyet ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak üretici davranışlarını yorumlar. |
Üretim maliyetlerini kullanarak farklı piyasalarda denge oluşumunu yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. |
Tİktisadın doğası |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Talep |
Anlatma, Örnek Olay |
3 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Arz ve piyasa dengesi |
Anlatma, Örnek Olay |
4 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Esneklik |
Anlatma, Örnek Olay |
5 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Tüketici teorisi |
Anlatma, Örnek Olay |
6 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Üretim |
Anlatma, Örnek Olay |
7 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Maliyetler |
Anlatma, Örnek Olay |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Firma teorisi: tam rekabet ve tekel |
Anlatma, Problem Çözme |
10 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Firma teorisi: tekelci rekabet ve oligopol |
Anlatma, Problem Çözme |
11 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Ücret, kira ve kar |
Anlatma |
12 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Düzenleme, düzenlemelerin kaldırılması ve rekabet |
Anlatma |
13 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Çevre |
Anlatma |
14 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Genel değerlendirme |
Anlatma |
15 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Genel değerlendirme |
Anlatma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Stephen ISON ve Stuart WALL, İktisada Giriş, Çev. Ahmet ÇAKMAK, Suat OKTAR |
Zeynel DİNLER, İktisada Giriş. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2016. |
Ersan Bocutoğlu, Genel İktisada Giriş, Ekin Yayınevi, 5.Baskı, 2020. |
Carl E. CASE, Ray C. FAIR, Sharon E. OSTER, Principles of Economics, Twelfth Edition,2017, Pearson, ISBN-13: 978-1-292-15256-1 |
Erdal M.ÜNSAL, İktisada Giriş, Ankara: BB101 Yayınları, 2016. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
1 |
12 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
5 |
4 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
2 |
20 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|