TR EN

KURGU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT333 KURGU 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, reklam ve müziğin bir senaryo kapsamında biçimlenmesini teorik olarak göstermek ve öğrencinin film ve reklamları analiz edebilmesi için alt yapı kazandırmaktır.
İçerik: Bu ders; kurgunun temel kavramlarının tanımlanması, analog ve sayısal kurgunun özelliklerinin listelenmesi, kurgu programlarının gösterilmesi, video kayıt formatlarının örneklenmesi, film analizi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurgu programlarından en az 4’ünü listeleme
Film örneği üzerinden film ile kurgu ilişkisi arasında bağlantı kurma
Görsel algı yetisini kullanarak film, dizi ve reklamların kurgusal olarak anlamlarını çıkarma
Kurgu ve anlam yaratma olgusunu film ve reklamlar üzerinden açıklama
Bir konu üzerinde kurgusal yaratıcı fikirler geliştirme
Bir filmi ve reklamı kurgu kuramları bilgisiyle analiz etme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta kurgu kullanım alanları Anlatım Soru cevap
2 Konuyla ilgili örnek hazırlama Adobe Premier’e giriş Anlatım Soru-cevap Gösteri Yönetimi
3 Konuyla ilgili örnek hazırlama Kurgu çalışmasında dosya oluşturma, kesme ve birleştirme Anlatım Soru cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurguda ses ve yazı ekleme yöntemleri, dublaj çalışmaları Anlatım Soru cevap
5 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Video kurguda görüntü ve estetik Anlatım Soru cevap
6 Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma Video kurguda reklam ve film çalışmaları Anlatım Soru cevap
7 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Video kurguda haber çalışmaları Anlatım Soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 - Video hazırlama projesi Ödev çalışması
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama Video kurguda video effects ekleme yöntemleri Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama Video kurguda video effects çalışmaları Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama Video kurguda video transitions ekleme yöntemleri Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi
13 Literatür taraması Video kurguda video transitions çalışmaları Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi
14 - Video hazırlama Ödev çalışması
15 Genel tekrar Final sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özkoçak Y. (2011) Kurgu Estetiği ve Teknikleri. İstanbul: Derin Yayınları
Toprak M. (2012) Filmin Dili Kurgu. Kalkedon Yayınları
Reisz, K., ve Millar, G. (2009). Technique of film editing. Focal Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
0
2
List the main features of communication in items.
0
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
3
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
0
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
0
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 1 9
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0