Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT333 | KURGU | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, reklam ve müziğin bir senaryo kapsamında biçimlenmesini teorik olarak göstermek ve öğrencinin film ve reklamları analiz edebilmesi için alt yapı kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders; kurgunun temel kavramlarının tanımlanması, analog ve sayısal kurgunun özelliklerinin listelenmesi, kurgu programlarının gösterilmesi, video kayıt formatlarının örneklenmesi, film analizi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurgu programlarından en az 4’ünü listeleme |
Film örneği üzerinden film ile kurgu ilişkisi arasında bağlantı kurma |
Görsel algı yetisini kullanarak film, dizi ve reklamların kurgusal olarak anlamlarını çıkarma |
Kurgu ve anlam yaratma olgusunu film ve reklamlar üzerinden açıklama |
Bir konu üzerinde kurgusal yaratıcı fikirler geliştirme |
Bir filmi ve reklamı kurgu kuramları bilgisiyle analiz etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta kurgu kullanım alanları | Anlatım Soru cevap |
2 | Konuyla ilgili örnek hazırlama | Adobe Premier’e giriş | Anlatım Soru-cevap Gösteri Yönetimi |
3 | Konuyla ilgili örnek hazırlama | Kurgu çalışmasında dosya oluşturma, kesme ve birleştirme | Anlatım Soru cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurguda ses ve yazı ekleme yöntemleri, dublaj çalışmaları | Anlatım Soru cevap |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Video kurguda görüntü ve estetik | Anlatım Soru cevap |
6 | Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Video kurguda reklam ve film çalışmaları | Anlatım Soru cevap |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Video kurguda haber çalışmaları | Anlatım Soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Video hazırlama projesi | Ödev çalışması |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama | Video kurguda video effects ekleme yöntemleri | Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama | Video kurguda video effects çalışmaları | Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek hazırlama | Video kurguda video transitions ekleme yöntemleri | Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi |
13 | Literatür taraması | Video kurguda video transitions çalışmaları | Anlatım Soru cevap Gösteri yöntemi |
14 | - | Video hazırlama | Ödev çalışması |
15 | Genel tekrar | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özkoçak Y. (2011) Kurgu Estetiği ve Teknikleri. İstanbul: Derin Yayınları |
Toprak M. (2012) Filmin Dili Kurgu. Kalkedon Yayınları |
Reisz, K., ve Millar, G. (2009). Technique of film editing. Focal Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
0 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
0 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
3 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
0 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
0 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 9 | 1 | 9 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |