Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT436 | HALKLA İLİŞKİLERDE LOBİCİLİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; lobiciliğin tarihsel gelişimi, lobicilik kavramları, lobicilik faaliyetleri, lobicilik faaliyetlerinde halkla ilişkiler uygulamalarının resmedilmesi ve değerlendirilmesidir. |
İçerik: | Ders; lobiciliğin tanımı, lobicilik faaliyetlerinin açıklanması, siyasal iletişim biçimi olarak lobiciliğin tartışılması, lobicilikte halkla ilişkilerin uygulamalarının örneklenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Lobiciliğin özelliklerinden en az 3 tanesini listeleme |
Lobicilik faaliyetinde kullanılan araçlardan en az 4 tanesini açıklama |
Halkla ilişkiler uygulaması olarak lobicilik uygulama yöntem ve şekillerini eksisiz bir biçimde sınıflandırma |
Bir lobicilik aracı olarak halkla ilişkiler uygulamalarını örnekler üzerinde değerlendirme |
Halkla ilişkiler ve siyaset arasındaki ilişkileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişime İlişkin Temel Kavramlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal iletişimde halkla ilişkilerin yeri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lobiciliğin tanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal karar alma ve lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lobiciliğin işleyiş sistemi ve kullanılan yöntemler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla ilişkilerin lobicilikteki yeri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ABD'de Lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye'de Lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası örgütlerde lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gültekin, B. ve Budak, L. (2007). Lobicilik Kavramlarına Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Canöz, K. (2007). Lobicilik. Nüve Kültür Merkezi |
Berry, J. M. (2015). Lobbying for the people: The political behavior of public interest groups. Princeton University Press. |
Baumgartner, F. R., Berry, J. M., Hojnacki, M., Leech, B. L., Kimball, D. C. (2009). Lobbying and policy change: Who wins, who loses, and why. University of Chicago Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
4 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
3 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
5 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
3 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |