TR EN

İLERİ METEOROLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM408 İLERİ METEOROLOJİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: atmosferde gerçekleşen meteorolojik olayların incelenmesi, havacılıkta meteorolojik olayların etkilerinin saptanması, bu olaylara yönelik önlemlerin örnek olaylar üzerinden analizinin yapılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini atmosfer tabakaları, sıcaklık, ısı, nem, basınç ve yoğunluk kavramları, bulutların sınıflandırılması, buzlanma, oraj ve türbülans gibi kavramlar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel meteorolojik kavramları tanımlar.
Havacılıkta kullanılan meteorolojik rapor ve dokümanları açıklar.
Atmosferde meydana gelen meteorolojik olayları türlerine göre sınıflandırır.
Meteorolojik raporları ve dokümanları analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KİTAP OKUMA Temel Meteorolojik Kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 KİTAP OKUMA Havacılıkta meteorolojik kodlar: Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ve standart hava yönetmelikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 KİTAP OKUMA Uçuş için meteoroloji belgeleri, METAR - I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 KİTAP OKUMA Uçuş için meteoroloji belgeleri, METAR - II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 KİTAP OKUMA Meteorolojik Kartlar – I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 KİTAP OKUMA Meteorolojik Kartlar – II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 KİTAP OKUMA SPECI, TAF Raporları - I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 KİTAP OKUMA SPECI, TAF Raporları - I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 KİTAP OKUMA SPECI, TAF Raporları - II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 KİTAP OKUMA Havacılık ile ilgili hava olaylarının izlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 KİTAP OKUMA Açık Hava Türbülansı (CAT): tanımı, nedenleri ve yoğunluğu. Uçaklarda CAT tehlikeleri. Görüş mesafesi: Atmosferik belirsizliğin nedenleri. Jet akışları. Havaalanı sahalarının seçimi – I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 KİTAP OKUMA Açık Hava Türbülansı (CAT): tanımı, nedenleri ve yoğunluğu. Uçaklarda CAT tehlikeleri. Görüş mesafesi: Atmosferik belirsizliğin nedenleri. Jet akışları. Havaalanı sahalarının seçimi - II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 KİTAP OKUMA Hava taşıtlarının, roketlerin, füze ve mermilerin çalıştırılmasında hava şartları. Terminallerde düşük görüş seviyesi, düşük seviyeli jetler ve rüzgar makasları, Uçaklarda ve Türbülansta buzlanma - I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 KİTAP OKUMA Hava taşıtlarının, roketlerin, füze ve mermilerin çalıştırılmasında hava şartları. Terminallerde düşük görüş seviyesi, düşük seviyeli jetler ve rüzgar makasları, Uçaklarda ve Türbülansta buzlanma - II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Knox J. A. , Ackerman S. A. (2015), Meteoroloji, (çev. Kadıoğlu M., Çakır S.), Ankara: Nobel Yayınları
Çakıcı, M. (2014). Havada Kalan Sorular. İstanbul: Efil Yayınevi.
Grant, R. (2017). Flight: The Complete History of Aviation. UK: Penguin Random house.
Gultepe, I., & Feltz, W. F. (2019). Aviation Meteorology: Observations and Models. Introduction. Pure and Applied Geophysics, 176(5), 1863-1867.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0