Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM411 | HAVACILIKTA RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin havayollarındaki risk ve kriz yönetiminin kritik etkenlerine hakim, gereken sorumluluk ve yönetim rollerini üstlenebilme kabiliyetine haiz, kurumsal kültür doğrultusunda iç kontrol ve denetimi sağlama yetisini ortaya koyabilen, gerekli uluslararası emniyet kural ve prosedürleri paralelinde risk ve kriz stratejik hedefleri önceden belirleyerek doğru zamanda doğru kararlar alabilmelerinin sağlanması dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Havacılık sektöründe tarihsel olarak tanımlanmış veya gelecekte olası tahmin edilebilecek tüm risk türleri, kaynakları ve ilkeleri hukuksal ve yetkili kuruluşların talimatları doğrultusunda tanımlanması, örgütsel kültüre uyumlu risk ve krizlere karşı alınabilecek önlemlerin iç denetim ve kontrolleri ile senaryolar ile incelenmesi, raporlama sisteminin tanıtılması, emniyet kavramlarına hakimiyet ile risk ve kriz yönetiminin profesyonel ifasına dair entegrasyon bilgi yönetim sisteminin açıklanması gibi konular dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Risk ve Kriz Yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havacılık sektöründeki işletmeler tarafından kullanılan risk ve kriz yönetimi stratejilerini açıklar. |
Risk ve Kriz Yönetimini havacılık sektörüne uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Risk kavramları ve varsayımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Risk türleri, kaynakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Risk yönetim ilkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Hukuksal açıdan Risk | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde örgütün yapısı, araçlar, unsurlar ve örgütsel kültür | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde politika, prosedürler ve raporlama süreçleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Risk yönetim bilgi sistemi ve analiz yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Risk yönetim bilgi sistemi ve analiz yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde maliyet ve finansman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Risk belirleme süreci, girdi çıktı ve analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Risk yönetimi, örgütleme ve denetim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Kriz tanımı, kavramları ve varsayımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Kriz türleri, kaynakları ve yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Emniyet yönetim sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü |
Koçel, Tamer (2018) : İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım |
Aksoy, Tolga; Şahin, Işıl (2009) : Belirsizlik Altında Karar Alma: Geleneksel ve Modern Yaklaşımlar, Discussion Paper, No. 2009/7, Turkish Economic Association, Ankara, This Version is available at: http://hdl.handle.net/10419/81587 |
Aksoy, Tolga; Sahin, Isil (2009) : Belirsizlik Altinda Karar Alma: Geleneksel ve Modern Yaklasimlar, Discussion Paper, No. 2009/7, Turkish Economic Association, Ankara, This Version is available at: http://hdl.handle.net/10419/81587 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |