TR EN

UÇUŞ OPERASYONU VE HAVA TRAFİK KURALLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM414 UÇUŞ OPERASYONU VE HAVA TRAFİK KURALLARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uçak yükleme ve denge konularını anlamak, uçağın güvenli bir şekilde yüklenmesini planlamak, uçuş planı okumak ve anlamlandırmak ile hava trafik kurallarının öneminin ortaya konması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hava Trafik Yönetiminde Sunuş ve Eğitimin Amacı, Annex 2 Hava Trafik Kuralları, Genel Kaideler ve JAR-OPS’lar, Görerek (VFR) ve Aletli (IFR) Uçuş Kuralları, Uçuş Planları ATC Gereklilikleri, SNOWTAM Kavramı gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uçuş operasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar.(Identify)
Hava trafik kurallarını örnek olaylar ışığında yorumlar.(Interpret )
Uçuş operasyonu ve hava trafik kurallarını somut olaylara uygular.(Apply)
Hava trafik kurallarını sınıflandırır.(Classify)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik araştırma Hava Trafik Yönetiminde Sunuş ve Eğitimin Amacı Görsel destekli düz anlatım
2 Konuya yönelik araştırma Hava Trafik Yönetimine Giriş ve Tanımlamalar Görsel destekli düz anlatım
3 Konuya yönelik araştırma Hava Trafik Yönetimine Giriş ve Tanımlamalar Görsel destekli düz anlatım
4 Konuya yönelik araştırma Annex 2 Hava Trafik Kuralları, Genel Kaideler ve JAR-OPS’lar Görsel destekli düz anlatım
5 Konuya yönelik araştırma Annex 2 Hava Trafik Kuralları, Genel Kaideler ve JAR-OPS’lar Görsel destekli düz anlatım
6 Konuya yönelik araştırma Görerek (VFR) ve Aletli (IFR) Uçuş Kuralları Görsel destekli düz anlatım
7 Konuya yönelik araştırma Uçuş Planları ATC Gereklilikleri Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik araştırma Uçuş Planları ATC Gereklilikleri Görsel destekli düz anlatım
10 Konuya yönelik araştırma Azaltılmış Dikey Ayırma Minimumları Görsel destekli düz anlatım
11 Konuya yönelik araştırma İletişim Hizmetleri – Mobil Seyyar Hizmetler Görsel destekli düz anlatım
12 Konuya yönelik araştırma Havacılık Enformasyon Servisi Görsel destekli düz anlatım
13 Konuya yönelik araştırma SNOWTAM Kavramı Görsel destekli düz anlatım
14 Konuya yönelik araştırma Havacılık ve Havalimanı Hizmetleri Görsel destekli düz anlatım
15 Konuya yönelik araştırma Minimum Navigasyon Performans Özellikleri Hava Boşluğu Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ARCAK Metin (2010), HAVA TRAFiK HiZMETLER(ANNEX 11 ) DERS NOTU, DHMİ Genel Müdürlüğü Seyrüsefer Dairesi Başkanlığı.
International Civil Aviation Organization, Rules of the Air, This edition incorporates all amendments adopted by the Council prior to 24 February 2005 and supersedes, on 24 November 2005, all previous editions of Annex 2
Safety and Airspace Regulation Group , Manual of Air Traffic Services – Part 1, Civil Aviation Authority 2017
International Flight Operations Kindle Edition by James Albrigh
Wu, C. L. (2016). Airline operations and delay management: insights from airline economics, networks and strategic schedule planning. Routledge.
Meijer, G. (2020). Fundamentals of Aviation Operations. Routledge.
European Air Traffic Management: Principles, Practice and Research 1st Edition, Kindle Edition by Andrew Cook (Editor)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
0
2
List the main features of communication in items.
0
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
1
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
1
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
1
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0