Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM415 | HAVA LOJİSTİĞİ VE TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hava lojistiği ve tehlikeli madde taşımacılığının önemi ve özellikleri hakkında genel bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hava taşımacılığı ve temel kavramlar, havayolu işletmelerinde faaliyet süreci, havayolu taşımacılığında kullanılan belgeler, hava yollarında lojistik yönetimi uygulamaları, havayolu taşımacılığında tedarik zinciri faaliyetlerinin entegrasyonu, havayolu taşımacılığında dikkat edilmesi gereken hususlar, kargo türleri ve özellikli kargolar, tehlikeli madde taşımacılığında tanımlar ve temel kavramlar, tarafların emniyet yükümlülükleri, tehlikeli maddelerin sınıflandırılması, taşıma, yükleme, boşaltma ve elleçleme koşulları ve uyulması zorunlu kurallar, sevkiyat prosedürleri ve işaretleme kuralları, taşıma ekipmanları ve personele ilişkin operasyonel kurallar dersinin kapsamını oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava lojistiği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Hava lojistiği ile ilgili temel dökümanları özetler. |
Tehlikeli madde taşımacılığına ilişkin temel kavramları açıklar. |
Tehlikeli maddeleri sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların ilgili bölümleri | Giriş, tanımlar, Kısa Tarihçe, Hava Kargo Taşımacılığının Alt Pazarları | Konu anlatımı |
2 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo İle Taşınan Ürünlerin Temel Özellikleri, Hava Kargo Pazarında Taşınan Ürünlerin Sınıflandırılması | Konu anlatımı |
3 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Taşıyıcılarının Sınıflandırılması | Konu anlatımı |
4 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Taşımacılığında Kullanılan Uçak Tipleri ve Taşıma Üniteleri | Konu anlatımı |
5 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havacılık Ekonomisi, Hava Kargo Taşımacılığının Dünya Ticareti İçin Önemi | Konu anlatımı |
6 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Pazarının Gelişimini Etkileyen Faktörler | Konu anlatımı |
7 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havayolu Lojistiği 1 | Konu anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havayolu Lojistiği 2 | Konu anlatımı |
10 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Madde Kavramı ve Düzenlemeler, Tehlikeli Madde Limitleri | Konu anlatımı |
11 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin Sınıflandırılması, Tehlikeli Maddelerin Paketlenmesi | Konu anlatımı |
12 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin İşaretlenmesi ve Etiketlenmesi, Dokümantasyon | Konu anlatımı |
13 | Kaynakların ilgili bölümleri | Radyoaktif Maddeler | Konu anlatımı |
14 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin Handling Süreci | Konu anlatımı |
15 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Madde Uygulamaları | Konu anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sales, Michael; Aviation Logistics-The Dynamic Partnership of Air Freight and Supply Chain, Kogan Page, London, 2016. |
Long, Douglas; Uluslararası Lojistik-Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, (Çev. Mehmet Tanyaş, Murat Düzgün), Nobel Akademik Yayıncılık, 3. Basım, Ankara, 2019. |
Yalçınkaya, Akansel vd.; Hava Kargo ve Tehlikeli Maddeler, (ed. Ali Emre Sarılgan), AÖF Yayını, Yayın No: 2215, Eskişehir, 2019. |
Introduction to Air Transport Economics - From Theory to Applications (Vasigh, Fleming, Tacker) |
Recommendations on the Transport of Dangerous Goods - Model Regulations Volume 1 (United Nations) |
Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air (International Civil Aviation Organization) |
Servet Basol, 2000, Havayolu Lojistik yonetimi, Ekin Publications, Istanbul |
Omer Faruk Gorcun, Murat Erdal, 2010, Tehlikeli Madde Tasimaciligi, Beta Publications, Istanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |