TR EN

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL327 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRAN GÜZİN ILICAK AYDINALP
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi OĞUZ YILDIZ

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, işi ve işletmeyi, insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplinin, insan kaynakları yönetiminin, rolünü ve sorumluluklarını sürdürebilirlik bakış açısıyla açıklama yetisi kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği, İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan kaynak yönetimin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar
Çalışan seçim sürecini tanımlar
İş görüşmelerindeki problemleri ve onları düzeltme yollarını tanımlar.
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar.
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji, iş gücü oluşum trendleri Ders anlatım ve tartışma
2 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği ve çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları, İKY’ nin önündeki diğer zorluklar Ders anlatım ve tartışma
3 Kitap bölümü okuma İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde İK’nın rolü, İKY işlevleri Ders anlatım ve tartışma
4 Kitap bölümü okuma İşlevler ve strateji: İK bölümünün yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri, global bir çerçevede İKY Ders anlatım ve tartışma
5 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: örgüt stratejisinin insan kaynakları planlaması ile bağlantısı, iş analizi süreci Ders anlatım ve tartışma
6 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: iş tanımları, iş tasarımı, esnek çalışma programları Ders anlatım ve tartışma
7 Kitap bölümü okuma Personel işe alımı: etkili personel işe alımı, personel işe alımına ilişkin zorluklar, içeriden işe alım kaynakları, örgüt dışından personel işe alım kaynakları Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap bölümü okuma Personel işe alımı: internet üzerinden işe alım, işe alım alternatifleri, işe alıma küresel bakış Ders anlatım ve tartışma
10 Kitap bölümü okuma Seçim esasları: adayların elemeden geçirilmesi, başvuru formları, istihdam öncesi yapılan testler Ders anlatım ve tartışma
11 Kitap bölümü okuma Seçim esasları: etkili personel işe alımı, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırmaları, iş teklifi Ders anlatım ve tartışma
12 Kitap bölümü okuma İşe alıştırma, eğitim ve çalışanların gelişimi: işe alıştırma, sosyalleşme yoluyla kültürü öğrenmek, çalışan el kitabı, çalışan eğitimini tasarlamak, çalışan eğitimi metotları, eğitimin etkinliğini değerlendirmek, çalışan gelişimi Ders anlatım ve tartışma
13 Kitap bölümü okuma Kariyerleri yönetmek: kariyer gelişimi, kariyer gelişiminde örgütün rolü, yöneticiler ve kariyer gelişimi, kariyer aşamaları, kişilik tipi ve kariyer uyumu Ders anlatım ve tartışma
14 Kitap bölümü okuma Performans yönetim sisteminin kurulması: amaçları, değerlendirme süreci, değerlendirmeyi çarpıtabilecek faktörler, daha etkili performans yönetim sistemlerinin oluşturulması, performans değerlendirme toplantısı Ders anlatım ve tartışma
15 Kitap bölümü okuma Ödül ve ödeme planları oluşturmak: çalışanların ödüllendirilmesi, ücret yapısı, ödeme türleri, üst düzey ödeme programları Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Decenzo, D. A., Robbins, S. P., & Verhulst, S. L. (2005). İnsan Kaynakları Yönetiminin Temelleri, Hoboken Wiley.
Decenzo, D. A., Robbins, S. P., & Verhulst, S. L. (2005). Fundamentals of human resource management. Hoboken Wiley.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0