Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL338 | MUHASEBE BİLGİ SİSTEMLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders muhasebe verilerinin saptanması, işlenmesi ve ilgili kişilere iletilmesi süreçlerinde, bilgi teknolojilerinin kullanılmasına ve verilerin analiz edilmesine yönelik temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders muhasebe süreci ve bilgi akışı, bilgi yönetimi, teknoloji ve muhasebe ilişkisi, bilgi ve karar verme, muhasebe paket program uygulamaları konuların içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Muhasebe sürecini kullanarak veri ve bilgi akışını özetler. |
Teknoloji ve muhasebe ilişkisini paket programlar vasıtasıyla yorumlar. |
Paket programlar kullanarak muhasebe verisi hazırlar. |
Muhasebe verisinin işletme kararlarına etkisini mali raporlar üzerinden analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. | Sistem Kavramı ve Bilgi İşleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilişimde güncel gelişmeler incelenecek | Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgi Kullanımı | Örnek olay incelemesi, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletmelerde muhasebe sisteminin organizasyonu incelenecek. | Muhasebe Bilgi Sisteminin Temel Yapısı | Tartışma, Anlatım, Örnek incelemesi |
4 | Teknoloji ve Muhasebe İlişkisi üzerin kısa bir değerlendirme hazırlanacak. | Teknoloji ve Muhasebe İlişkisi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Veri güvenliği sistemleri ve verinin korunması için kullanılan teknolojiler araştırılacak. | Muhasebede Veri Güvenliği | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek olay incelemesi |
6 | Ders kaynaklarının ilgili kısımları incelenecek. | Kurumsal Kaynak Planlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İşletmelerde raporların hazırlanış süreciyle ilgili akademik makaleler incelenecek. | Finansal Raporlar ve Raporlama Sistemi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Veri tabanlarının muhasebe sistemi için taşıdığı öneme dair bir ödev hazırlanacak. | Muhasebe Bilgi Sisteminde Kullanılan Belgeler | Anlatım, Örnek olay Beyin Fırtınası |
10 | Güncel muhasebe yazılımları ve programlarının neler olduğu araştırılacak. | Muhasebe Bilgi Sisteminde Kullanılan Defterler ve Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Örnek Uygulama |
11 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. | Muhasebe Paket Programları ve Temel Nitelikleri | Anlatım, Problem Çözme |
12 | İşletmelerde stok yönetiminin nasıl yapıldığına dair görüşme yöntemiyle bir analiz yapılacak. | Stok ve Üretim İşlemleri Döngüsü | Anlatım, Problem Çözme |
13 | Borç ve alacak takip işlemlerinin muhasebeleştirilmesi süreci incelenecek. | Ödeme ve Tahsilat İşlemleri Döngüsü | Anlatım, Problem Çözme |
14 | E-Ticaret ve muhasebe ilişkisine dair bir araştırma ödevi hazırlanacak. | E-Ticaret ve Muhasebe İlişkisi | Tartışma, Örnek olay inceleme |
15 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. | E-Ticaret ve Muhasebe İlişkisi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ertaş, F.C. (2016), Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu, Seçkin Yayınları |
Marshall, B. R., & Steinbart, P. J. (2017), Accounting Information Systems, Pearson. |
Türel, A. (2018), Muhasebe Bilgi Sistemleri, Çağlayan Kitabevi. |
Dondurmacı, G.A., & Çınar, A. (2014), Yönetim Bilişim Sistemleri, Papatya Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 9 | 1 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |