TR EN

PAZARLAMA YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL340 PAZARLAMA YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Pazarlama Yönetimi dersiyle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
İçerik: Ders kapsamında temel pazarlama kavramları, stratejik pazarlama planlaması, SWOT Analizi, Sektör Analizi, PESTEL Analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, 4P çerçevesinde taktiklerin geliştirilmesi ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama yönetimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
SWOT, PESTEL kavramlarını tanımlar ve bu analizleri kullanabilir.
Pazarlama karmasının unsurlarını detaylı olarak açıklar.
Pazarlama planlamasının basamaklarını açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar-1 Anlatım ve Sunum
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazarlama ile ilgili temel kavramlar - 2 Anlatım ve Sunum
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve Sunum
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması SWOT, PESTEL ve Sektör Analizleri Anlatım ve Sunum
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Pazar bölümlendirme Anlatım ve Sunum
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Hedef pazar seçimi Anlatım ve Sunum
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ara sınav öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Ürün ve marka kararları Anlatım ve Sunum
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Fiyat ve fiyatlandırma kararları Anlatım ve Sunum
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Dağıtım kararları Anlatım ve Sunum
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Perakendecilik, toptancılık ve lojistik Anlatım ve Sunum
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Tutundurma ve pazarlama iletişimi Anlatım ve Sunum
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme Anlatım ve Sunum
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması Final öncesi tekrar Anlatım ve Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kotler, P., Saliba, S., & Keller,K.L.(ÇV. Kırcova, İ). Pazarlama Yönetimi, 2018.
Güncel gazete ve dergi haberleri.
Akademik dergilerden seçilen makaleler.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0