TR EN

İŞLETME ANALİTİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL425 İŞLETME ANALİTİĞİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, günümüz iş dünyasında artan veri yoğunluklarının bilgiye dönüştürülmesi süreçlerinin kavratılması amacıyla tasarlanmıştır. Bu dersin amacı, verilerin düzenlenmesi, analizi, sunumu ve yorumlanması konularında öğrencilerin yetkin hale gelmelerini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, İşletme analitiğinin temel kavramları, işletme analitiğinde kullanılan yöntemler ve uygulamalarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletme analitiği kavramlarını tanımlar.
İşletme analitiğinde kullanılan yöntem ve yazılımları seçer.
Veriye ulaşma ve nitelikli hale getirme konularında uygulama yapar.
Verilerin düzenlenmesi ve kontrol edilmesi konularında uygulama yapar.
Veri yönetimi ve analizinde doğru yöntemleri seçer.
Verilerin analiz sonuçlarını yorumlar.
Verileri analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması İşletme Analitiğine Giriş Anlatım, Tartışma
2 Literatür Taraması İşletme Analitiğinin Temel Kavramları Anlatım, Tartışma
3 Literatür Taraması İşletme Analitiğinde Kullanılan Yöntemler Anlatım, Tartışma
4 Literatür Taraması Veri Toplama Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Literatür Taraması Veri Düzenleme Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Literatür Taraması Veri Yönetimi Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Literatür Taraması Veri Analizi – I Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Veri Analizi – II Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Literatür Taraması Veri Analizi – III Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Literatür Taraması Veri Analizi – IV Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Literatür Taraması Verinin ve Analiz Sonuçlarının Görselleştirilmesi Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Literatür Taraması Verinin ve Analiz Sonuçlarının Değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Literatür Taraması Verinin ve Analiz Sonuçlarının Raporlanması Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Literatür Taraması Dönem Uygulaması Anlatım, Tartışma, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akar, C. (2018), İş Analitiği Excel Uygulamalı Yönetsel Karar Verme ve Veri Analizi, Dora Yayıncılık
Albright, C.S., Winston, W.L. (2016), Business Analytics 6E: Data Analysis and Decision Making, Cengage Learning

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0