Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL432 |
DIŞ TİCARET VE KAMBİYO MEVZUATI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, Kambiyo İşlemleri ve Dış Ticaret İşlemleri hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanabilme ve Türkiye’deki dış ticaret uygulamalarını ve Türkiye’nin dış ticaret mevzuatının son durumunu analiz edebilme yetisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, Kambiyo ve Dış ticaret kavramları, dış ticaret politika ve stratejileri, dış ticarette finansman, Uluslararası teslim ve ödeme şekilleri, dış ticaret işlemleri, dış ticarette kullanılan belgeler, dış ticarette gümrük işlemleri, dış ticarette teşvik uygulamaları konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Finans sektörü ve reel sektörde dış ticaret ile ilgili bölümlerde uygulama yapar |
Uluslararası alandaki ticari gelişmeleri edindiği bilgiler ile yorumlar. |
İş hayatında gerekli çağdaş analiz tekniklerini ve hesaplama yöntemlerini kullanır. |
Türk dış ticaret politikasını tarihsel gelişim süreci içinde analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Kambiyo ve Dış ticarete giriş ve temel kavramlar |
Ders anlatım ve tartışma |
2 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Dış ticaret politikası ve dış ticaret stratejileri |
Ders anlatım ve tartışma |
3 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Döviz piyasası ve ödemeler bilançosu |
Ders anlatım ve tartışma |
4 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Kambiyo Mevzuatı |
Ders anlatım ve tartışma |
5 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İthalat İşlemleri |
Ders anlatım ve tartışma |
6 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İhracat İşlemleri |
Ders anlatım ve tartışma |
7 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İthalat ve İhracat Mevzuatı |
Ders anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler |
Ders anlatım ve tartışma |
10 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Dış Ticareti Destekleyen Kurumlar |
Ders anlatım ve tartışma |
11 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Uluslararası Ödeme Şekilleri |
Ders anlatım ve tartışma |
12 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Uluslararası Ödeme Şekilleri |
Ders anlatım ve tartışma |
13 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Uluslararası Teslim Şekilleri |
Ders anlatım ve tartışma |
14 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Uluslararası Teslim Şekilleri |
Ders anlatım ve tartışma |
15 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Dış Ticarette Finansman Yöntemleri |
Ders anlatım ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Turhan, N. (2010). Dış ticaret ve akreditifli işlemlerin uluslararası uygulamaları kılavuzu. Adalet Yayınevi. |
Yılmazer, M., Onay, M. (2015), İthalat ve İhracat Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2.Basım |
Gürsoy, Y. (2010). Dış ticaret işlemleri yönetimi. Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Cook, T., Alston, R., & Raia, K. (2012). Mastering Import and export management. Amacom. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
2 |
24 |
Ödev |
9 |
1 |
9 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
53 |
0 |
125 |
|
Genel Toplam |
125 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|