TR EN

TOPLUMSAL CİNSİYET VE İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS432 TOPLUMSAL CİNSİYET VE İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrenciye beden ve iktidar teorilerinin gündelik hayattaki bir karşılığı olarak toplumsal cinsiyet çalışmalarını tanıtmak ve öğrencide toplumsal cinsiyete ait bir farkındalık yaratmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini toplumsal cinsiyete ait genel kavramlar,tartışmalar, feminist literatür ve bu teoriler çerçevesinde medya ürünlerinin analizi oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplumsal cinsiyet teorilerini tanıyabilir ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına örnekler verebilir.
Feminist teorinin dönüşümü tarihsel süreçte açıklayabilir.
İzlediği filmi toplumsal cinsiyet teorileri perspektifi ile yorumlayabilir.
Medyada yer alan görüntüleri ve içerikleri kurdukları dil bağlamında değerlendirerek toplumsal cinsiyete ait hassaslıklar çerçevesinde analiz edebilir.
Toplumsal cinsiyet stereotiplerini açıklar ve medya içerikleri üzerinden örneklendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve giriş Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyete ait temel kavramları tanıma Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal cinsiyet çalışmalarına genel bakış Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminist teori nedir? Feminist teorinin toplumsal cinsiyetle ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tarihsel süreçte feminist teorinin gelişimi ve dönüşümü Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden ve İktidar Teorilerine Bakış Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Film İzleme ve Toplumsal Cinsiyet BağlamındaTartışma Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Oueer Teori Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyonda Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sinemada Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dergilerde Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Haberlerde Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel değerlendirme Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Connell, R.W. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. Ayrıntı yay., İstanbul: 1998
Liebet von Zoonen, "Medyaya Feminist Yaklaşımlar" Medya Kültür Siyaset der S. İrvan, Ark, Ankara, 1997
Leslie Steeves, "Feminist Teoriler ve medya Çalışmalrı" Medya, İktidar, ideoloji Der Mehmet Küçük, Ark, Ankara, 1994
Seçil Büker- Ayşe Kıran, Reklamlarda kadına yönelik şiddet, alan yayıncılık, İst. 1999
"Hanne Blank, Düzcinsel Heteroseksüelliğin Şaşırtıcı Derecede Kısa Tarihi, İletişim Yayınları,2019
Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, Ayrıntı Yayınları,İst.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
3
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
3
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
2
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
4
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
2
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0