Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY328 | DİJİTAL ÇAĞDA KAMU YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin, ileri düzeyde bilgi, iletişim ve teknolojik gelişmenin yer aldığı günümüz dünyasında, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve yönetilmesinde ortaya çıkan değişiklikleri tanıması, açıklayabilmesi ile potansiyel fayda ve zararlarını analiz edebilmesini amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders, dijital çağ nedir? kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş e- devlet nedir? politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması, dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik, dünyada ve Türkiye’de e- devle uygulamalarının geleceği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijitalleşmenin kamu yönetimine etkisini analiz eder. |
E- devletin gelişimi ve aşamalarını, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik etkileriyle listeler. |
Kamu hizmetlerini geliştirmede ve kolaylaştırmada bir araç olarak e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarıyla açıklar. |
Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler. |
Türkiye’de ve dünyada e-devlet uygulamalarını karşılaştırır. |
Demokrasi, sosyal eşitlik, dijital bölünme, gizlilik ve güvenlik konuları da dahil olmak üzere İnternet ve e-devletle ilgili temel politika konularını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dijital Çağ Nedir? Dijital devlet kavramına bakış; Neleri içeriyor? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Dijital Devletin Kamu Yönetimi açısından anlamı: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı İçindeki yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi reformları, normatif değerler ve etik, bürokrasi ve devletin yeniden düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi ve Yönetişim İlişkisi; Katılım, Şeffaflık, Hesapverilebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Kamu yönetiminde e- devletin uygulanması e- devlet nedir? Politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması? e- devlet uygulamalarının finansmanı, yönetimi, katılımın sağlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Dijital Devlette kamu hizmetlerinin sunumunda bir araç: Blokzincir Teknolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Dijital Sağlık Yönetimi, Eğitim, Kimlik Yönetimi ve Tapu Kayıt Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Seçimler, Sosyal Yardımlar, Tedarik Zinciri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Dünyada ve Türkiye'de Uygulama Alanları ve geleceği: Vaka Çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi "kamu yönetimi reformu" | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dijital Devlete Eleştirel Bakış: Egemenlik Sorunu, Meşruiyet Sorunu ve Güvenlik Sorunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Üstüner, Y. (2011) “Kamu Yönetimi ve Teknoloji”. KAYFOR 2010. TODAİE Yayın No: 360. |
Yıldırım, M. (2011). E-Devlet ve Yurttaş Odaklı Kamu Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sayfa: 99-106. |
West, D. M. (2007) Digital Government: Technology and Public Sector Performance. Oxford: Princeton University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |