TR EN

DİJİTAL ÇAĞDA KAMU YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKY328 DİJİTAL ÇAĞDA KAMU YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Canlı (Online)
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRAN GÜZİN ILICAK AYDINALP
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin, ileri düzeyde bilgi, iletişim ve teknolojik gelişmenin yer aldığı günümüz dünyasında, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve yönetilmesinde ortaya çıkan değişiklikleri tanıması, açıklayabilmesi ile potansiyel fayda ve zararlarını analiz edebilmesini amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders, dijital çağ nedir? kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş e- devlet nedir? politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması, dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik, dünyada ve Türkiye’de e- devle uygulamalarının geleceği konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijitalleşmenin kamu yönetimine etkisini analiz eder.
E- devletin gelişimi ve aşamalarını, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik etkileriyle listeler.
Kamu hizmetlerini geliştirmede ve kolaylaştırmada bir araç olarak e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarıyla açıklar.
Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler.
Türkiye’de ve dünyada e-devlet uygulamalarını karşılaştırır.
Demokrasi, sosyal eşitlik, dijital bölünme, gizlilik ve güvenlik konuları da dahil olmak üzere İnternet ve e-devletle ilgili temel politika konularını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Dijital çağ nedir? kamu yönetimine etkileri üzerine etkilerine giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma e- devlet nedir? Politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Kamu yönetiminde e- devletin uygulanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma e- devlet uygulamalarının finansmanı, yönetimi, katılımın sağlanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Dijital çağda kamu yönetimi eğitimi ve araştırmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
11 Kitap okuma Dijital çağda bürokrasi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
12 Kitap okuma Dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
13 Kitap okuma Dijital çağda kamu yönetimi reformu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap okuma Dünyada ve Türkiye’de e- devlet uygulamalarının geleceği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Üstüner, Y. (2011) “Kamu Yönetimi ve Teknoloji”. KAYFOR 2010. TODAİE Yayın No: 360.
Yıldırım, M. (2011). E-Devlet ve Yurttaş Odaklı Kamu Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sayfa: 99-106.
West, D. M. (2007) Digital Government: Technology and Public Sector Performance. Oxford: Princeton University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0