TR EN

FELSEFE TARİHİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOS350 FELSEFE TARİHİ II 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilerin batı felsefesinin Rönesans döneminden 20. yüzyıla kadarki dönemini ana hatlarıyla tanıması ve felsefi kavram ve problemleri tarihsel bağlamda analiz edip değerlendirmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriğini; Rönesans felsefesi, reformasyon, 17. yy Aydınlanma felsefesi, Descartes, Spinoza, Leibniz, Hume, Berkeley, Locke, Kant, Nietzsche, Sartre ve Foucault oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Batı felsefesinin Rönesans’tan 20. yüzyıla kadarki tarihsel gelişimini tanır.
Tarihsel gelişim içerisinde en önemli filozofların fikir ve pozisyonlarını açıklar.
Batı felsefesinin Rönesans’tan 20. yüzyıla kadarki farklı felsefi dönemlerini sınıflandırır.
Tarihsel bağlam içerisinde felsefi kavramların nasıl ortaya çıkıp geliştiğini analiz eder.
Batı felsefesinin en önemli problemlerini tarihsel bağlam içinde değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş, izlencenin sunumu, kaynaklar Anlatma – tartışma
2 Okuma Yeni Çağ felsefesinin ana hatları Anlatma – tartışma
3 Okuma René Descartes’ın rasyonalizmi Anlatma – tartışma
4 Okuma John Locke’ın empirizmi Anlatma – tartışma
5 Okuma Thomas Hobbes’ın toplumsal sözleşme kuramı Anlatma – tartışma
6 Okuma Jean-Jacques Rousseau’nun toplumsal sözleşme kuramı Anlatma – tartışma
7 Okuma Yeni Çağ’da bilgi felsefesi ve siyaset felsefesi (ara değerlendirme) Anlatma – tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Kant, aydınlanma ve kozmopolitizm Anlatma – tartışma
10 Okuma Kant’ın deontolojik etiği Anlatma – tartışma
11 Okuma Mill’in teleolojik etiği Anlatma – tartışma
12 Okuma Marx’ın tarihsel maddeciliği Anlatma – tartışma
13 Okuma Popper’ın tarihselcilik eleştirisi Anlatma – tartışma
14 Okuma John Rawls’ın adalet kuramı Anlatma – tartışma
15 Okuma Yakın Çağ'da tarih, ahlak ve adalet kuramları (genel değerlendirme) Anlatma – tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ahmet Cevizci. (2016). Felsefenin Kısa Tarihi . İstanbul: Say Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0