Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOS351 |
TOPLUMSAL HAREKETLER |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencinin toplumsal hareketlerin tarihsel bir perspektif içerisinde değerlendirmesini yapabilmesini, toplumsal sorunlar ile toplumsal hareketler arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmesini ve toplumsal hareketlerin tarihten örneklerle hem yerel hem de küresel düzeydeki etkilerini tartışabilmesini sağlamaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriğini; toplumsal hareket tanımlaması, tarihten örnekler; işçi hareketleri, feminizm, iki savaş arası dönemde faşizm ve sömürge karşıtı hareketler, 1968 dönüşümü, yeni toplumsal hareketler ve yeni sorunların yorumlanması oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Toplumsal hareketlerin hem ulusal hem de uluslararası düzeydeki sonuçlarını karşılıklı ilişki çerçevesinde yorumlar. |
Yeni toplumsal hareketler ile eski toplumsal hareketleri güncel olaylardan yola çıkarak karşılaştırır. |
Toplumsal hareketlere karşı geliştirdiği çok yönlü bakış açısıyla toplumsal dinamikler ile hareketler arasında ilişki kurar. |
Toplumsal hareketlere neden olan etkenleri, hareketlerin çıkış noktasını ve amaçlarını sosyolojik bir perspektif ile sorgular. |
Günümüz sorunlarıyla bu hareketler arasında bir neden sonuç ilişkisi kurar. |
Toplumsal hareketlere ilişkin gündelik hayatında gözlemlediği örnekleri eski toplumsal hareketlerle fark ve benzerliklerinin farkında olarak değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Toplumsal hareketlere giriş |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
2 |
Kaynak okuma |
Toplumsal hareketler ve sosyoloji; sosyolojinin bilim kimliği ve devrimler arasındaki ilişkinin sorgulanması |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
3 |
Kaynak okuma |
Erken kapitalizm ve toplumsal hareketler |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
4 |
Kaynak okuma |
İşçi hareketleri |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
5 |
Kaynak okuma |
Kadın hareketleri ve Feminizm 1 |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
6 |
Kaynak okuma |
Kadın hareketleri ve Feminizm 2 |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
7 |
Kaynak okuma |
İki dünya savaşı arası dönem; faşizm karşıtlığı |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak okuma |
İki dünya savaşı arası dönem; faşizm karşıtlığı |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
10 |
Kaynak okuma |
1968; yeni toplumsal hareketlerin kökenleri |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
11 |
Kaynak okuma |
Kimlik ve toplumsal hareketler |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
12 |
Kaynak okuma |
Irkçılık ve toplumsal hareketler |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
13 |
Kaynak okuma |
Cinsiyet ve toplumsal hareketler |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
14 |
Kaynak okuma |
Son yıllarda toplumsal hareketler; LGBT bireyler |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
15 |
Kaynak okuma |
Genel değerlendirme |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çetinkaya, Y.Doğan. (2018). Toplumsal hareketler; tarih, teori ve deneyim. İstanbul: İletişim Yayınları |
Touranie, A. (1999). Toplumdan toplumsal harekete, yeni sosyal hareketler/teorik açılımlar. İstanbul: Kaknüs Yayınları |
Wallerstein, I; Arrighi, G.; Hopkins, T. K.. (1995). Sistem karşıtı hareketler. (C. Kanat & B. Somay, Çev.)., İstanbul: Metis Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
4 |
48 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|