TR EN

YENİ EDEBİYATTA ŞEHİR VE KÜLTÜR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE326 YENİ EDEBİYATTA ŞEHİR VE KÜLTÜR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci, İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri; şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar, Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı, şehir ortamında gelişen edebi türler, Türkiye’deki modernleşme hareketleri konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci, İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri; şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar, Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı, şehir ortamında gelişen edebi türler Türkiye’deki modernleşme hareketleri konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İstanbul’un kuruluş ve gelişim sürecini açıklar.
İstanbul’u tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleriyle inceler.
Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıkları çözümler.
Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcından itibaren gelişen edebi yönelimlerin bu olgu tarafından nasıl etkilendiğini analiz eder.
Şehir ortamında gelişen edebi türlerin Türkiye’deki modernleşme hareketlerine katkısını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir ortamında gelişen edebi türler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir ortamında gelişen edebi türler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bilgili, A. E. (2011), Şehir ve Kültür - İstanbul, İstanbul: Profil Yay.
Sevindi, N. (2003), Kent ve Kültür, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
Mumford, L. & Miller, M. C. (2016), The Culture of Cities, Forbidden Bookshelf.
Zukin, S. (1996), Culture of Cities, Blackwell Publishers.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0