TR EN

KÜRESEL LOJİSTİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ULT436 KÜRESEL LOJİSTİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRAN GÜZİN ILICAK AYDINALP
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere küresel lojistiği tanımlayarak küresel lojistik sorunları ve çözümlerinde öneriler sunarak kentsel lojistik planlaması örnekleri ile Türkiye ve yurt dışı örnekleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği Küresel Lojistik Kentsel Lojistik, Kentsel Lojistiğin Önemi, Tanımı ve Kapsamı, Kentsel Lojistiğin Tarafları ve Unsurları, Kentsel Taşımacılıkla İlgili Sorunlar ve Çözümler konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Küresel lojistik kavramını tanımlar.
Kentsel lojistik stratejilerini açıklar.
Kent planlaması ve kent içi optimal yük taşımacılığı alanında yeni fikirler sunar.
Küresel lojistik alanında çözüm önerileri üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Kentsel lojistiğin tanımı ve kapsamı Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Kentsel lojistiğin tarafları Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Kentsel lojistik faktörleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Ulaştırma kavramı trendleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Kentsel lojistik unsurları Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Kentsel lojistik planlaması Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma İdeal kentsel lojistiğin gereksinimleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Yer altı lojistik sistemleri ve akıllı ulaştırma sistemleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Kentsel lojistik ve demiryolu taşımacılığı Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Küresel lojistik planlaması ve lojistik köyler Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Küresel lojistik dağıtım modelleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Lojistik köyler kavram ve kapsamı Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Kentsel lojistik lojistik köyler ve ekonomik kalkınma Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Routhier, J. L., Semet, F., Feliu, J. G. (2013) Sustainable Urban Logistics: Concepts, Methods and Information Systems,Springer
ERDAL M., SAYGILI M.S., (2005)Küresel Lojistik İstanbul: UTİKAD Yayın
Long, D. (2016) Uluslararası Lojistik-Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık.
Küçük, O. (2012), Uluslararası Lojistik, Detay Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0