Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI313 | KAMU EKONOMİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere devletin gelir ve gider kalemlerinin içeriği ve tanımının, bütçe fazlası ve bütçe açığı kavramlarının ve maliye politikası pratiklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır |
İçerik: | Dersin içeriği, kamu ekonomisine genel bakış, kamu ekonomisi disiplininin tarihsel ve analitik süreci, kamu kesiminin yapısı, bileşimi ve büyüklüğü, kamu giderleri, kamu gelirleri, piyasa ekonomisinin işleyiş modeli, ekonomide etkinlik ve adalet kavramları, kaynak ayrımında etkinlik, toplumsal fayda ve maliyetlerin ölçülmesi, piyasa aksaklıkları ve devletin rolü, devletin piyasa ekonomisine karışması, dışsallıklar, kamu malları teorisi, kamusal malları fiyatlama teorisi, doğal tekeller, regülasyon ve özelleştirme, ekonomide gelir dağılımı ve gelirin yeniden dağılımı politikaları, makro ekonomik istikrar, fayda-maliyet analizi, kamusal seçiş teorisi, ve vergilemede adalet ve etkinlik konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Piyasa ekonomisinde devletin rolünü farklı iktisadi okulların perspektifleriyle açıklar |
Devletin gelir ve gider kalemlerini önemlilik düzeylerine göre sıralar |
Dolaylı ve dolaysız vergi uygulamalarını farklı ülke ekonomileri üzerinden kıyaslar |
Bütçe fazlası ve bütçe açığı hesaplamalarını verilen sayısal örnekler üzerinden inceler |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin temel ekonomik göstergelere göre uyguladıkları kamu politikalarını analiz eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Kamu Ekonomisine Genel Bakış | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Kamu Ekonomisi Disiplininin Tarihsel ve Analitik Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü; Kamu Giderleri; Kamu Gelirleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okum | Piyasa Ekonomisinin İşleyiş Modeli, Ekonomide Etkinlik ve Adalet Kavramları; Kaynak Ayrımında Etkinlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Toplumsal Fayda ve Maliyetlerin Ölçülmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Piyasa Aksaklıkları ve Devletin Rolü, Devletin Piyasa Ekonomisine Karışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Dışsallıklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Kamu Malları Teorisi; Kamusal Malları Fiyatlama Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Doğal Tekeller, Regülasyon ve Özelleştirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Ekonomide Gelir Dağılımı ve Gelirin Yeniden Dağılımı Politikaları; Makro Ekonomik İstikrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Fayda-Maliyet Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Kamusal Seçiş Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Vergilemede Adalet ve Etkinlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şener, O. (2016). Kamu Ekonomisi. 13. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık. |
Eğilmez, M. (2016). Kamu Maliyesi. 2. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Kirmanoğlu, H. (2014). Kamu Ekonomisi Analizi. 5. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık. |
Ünsal, E. (2012). Mikro İktisat. 9. Baskı, Ankara: İmaj Yayıncılık. |
Kaplow, L. (2010). The Theory of Taxation and Public Economics. New Jersey, United States: Princeton University Press. |
Kargı, V. Ve Yüksel, C. (2010). Çevresel Dışsallıklarda Kamu Ekonomisi Çözümleri. Maliye Dergisi, s. 159. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |