TR EN

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS419 ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; arttırılmış gerçeklik kavramını öğrenerek tasarım yapmak ve uygulama geliştirmek.
İçerik: Dersin içeriği, arttırılmış gerçeklik kavramı, arttırılmış gerçeklik-sanal gerçeklik ayrımı, eğitimde arttırılmış gerçeklik kullanımı, arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme, akıllı telefonlarda arttırılmış gerçeklik (PDA) uygulaması geliştirmedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Artırılmış gerçeklik ortamlarını analiz eder.{Analyze / Bloom's 4}
Artırılmış gerçeklik ortamı geliştirir.{Evaluate / Bloom's 5}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde kullanılan farklı teknikleri tanır.{Knowledge / Bloom's 1}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde farklı teknikleri kullanır.{Apply / Bloom's 3}
Uygun olan teknik ile artırılmış gerçeklik öğrenme ortamı tasarlar. {Evaluate / Bloom's 5}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders programının tartışılması ve okumaların belirlenmesi Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kullanılan disiplinler Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür okuması Mevcut arttırılmış gerçeklik uygulamaları Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür okuması Eğitimde Arttırılmış gerçeklik kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kitabı geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile beceri eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik uygulama geliştirme araçları Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür okuması Akıllı telefonlarda (PDA) çalışan Arttırılmış gerçeklik tarayıcıları Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür okuması Akıllı telefonda (PDA) çalışan arttırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür okuması Genel değerlendirme Anlatım, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kipper, G., & Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: an emerging technologies guide to AR. Elsevier.
Kaleci, Devkan & Demircioglu, Tuba & Akkus, Ilyas. (2016). Örnek Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Tasarımı. 10.13140/RG.2.1.2627.8165.
Somyürek, Sibel. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 4. 10.17943/etku.88319.
Radu, Iulian. (2012). Why should my students use AR? A comparative review of the educational impacts of augmented-reality. ISMAR 2012 - 11th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality 2012, Science and Technology Papers. 313-314. 10.1109/ISMAR.2012.6402590.
Yuen, Steve & Yuen, Yin & Yaoyuneyong, Gallayanee & Johnson, Erik. (2011). Augmented Reality: An Overview and Five Directions for AR in Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange. 119. 119-140. 10.18785/jetde.0401.10.
MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0