Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM319 | DİJİTAL KÜLTÜR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; iş hayatından günlük yaşantımıza, sosyal medyadan geleneksel medyaya, sanattan spora, politikadan ekonomiye dijitalleşen ve hala dijitalleşme sürecinde olan pek çok alanın nasıl etkilendiğini, içinde bulunduğumuz çağın dününün ve bugününün dijitalleşme ile nasıl şekillendiğini irdelemektir. |
İçerik: | Dersin içeriği, dijitalleşen sosyo-kültürel ortam verileri, sosyal medya, kamusal alanın uğradığı değişim ve dönüşüm, üretim ve tüketim aşamasına dijitalin etkisi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital Kültür kavramını tanımlayabilme |
Dijitalleşme ve kültür alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiler ve fikirler arasında bağlantı kurabilme |
Farklı disiplinlerin dijital kültürden ne ölçüde etkilendiğini öğrenip aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri açıklayabilme |
İnternet, Enformasyon, Bilgi ve yeni iletişim teknolojilerini inceleyebilme |
Aktivist hareketlere dayalı özellikle çevrimiçi pratiklerden ve ideolojilerden yola çıkarak olayları değerlendirebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Derse giriş, ders içeriği hakkında bilgilendirme ve dijital kültür üzerine genel bir değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Kitle iletişim araçlarının ele alınışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | İnternet ve Bilgi teknolojilerinin durumu, yaşanan güncel gelişmeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Gelişen bilgi teknolojilerinin yaşantımıza etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Toplumsal hareketlerde dijital olanın rolü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Web 2.0 teknolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Web 2.0 teknolojisi ve sürekli güncellenen dijital ortam | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Sosyal medyanın dijital kültür alanındaki yeri ve dijital kültüre katkısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Farklı disiplinlerin dijital kültürden etkilenişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Jean Baudrillard’ın Simülakrlar ve Simülasyon kuramı | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Manuel Castells’in Ağ Toplumu | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Dijital kültürün medya alanına olumlu ve olumsuz etkileri | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baudrillard J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon. Ankara: Doğu Batı Yayınları |
Castells M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Goffman E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis Yayınları |
Smith P. (2007). Kültürel Kuram. İstanbul: Babil Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |