Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU337 | AMERİKAN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, ABD’nin iç siyasetine yön veren unsurları irdelemek, ABD dış politikasının bölgesel ve global düzeydeki etkilerini incelemek ve ABD'nin tarihsel süreçte uluslararası sistemi yeniden oluşturma çabalarını lisans düzeyinde tartışmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, ABD dış politikasının diğer devletlerin dış politikasından ayrılan özellikleri ve kaynakları; 20.yy'ın ilk çeyreğinden itibaren dünya siyasetinde etkili olmaya başlayan ABD dış politikasının sonraki tarihsel süreçte(I.Dünya Savaşı, dünya savaşları arası dönem) II. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş dönemi ve sonrası) aldığı pozisyon ve geçirdiği dönüşümleri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
ABD dış politikasını küresel bir düzeyde analiz eder. |
ABD dış ve iç politikalarını dönemsel olarak karşılaştırır. |
Soğuk Savaş sonrası dönemde ABD dış politikasının yaşadığı değişimleri yorumlar. |
ABD dış politikasında ortaya çıkan güncel gelişmelerin analitik bir şekilde değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş, dersin tanıtımı | Anlatım, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 5-18. | ABD'nin Dış Politikası ve Dünya Siyaseti | Anlatım, tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. | ABD'nin Bir Dünya Devleti Olması | Anlatım, tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 23-46. | Dünya Savaşından Soğuk Savaş'a ABD | Anlatım, tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 47-74. | Yeni Dünya'da ABD: Çevreleme Politkası | Anlatım, tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 75-104. | Soğuk Savaşın Bunalımları: Kuzey-Güney Gerilimi, Küba Füze Krizi ve Vietnam Savaşı | Anlatım, tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 105-132. | Yumuşama(Detant) ve Dünya Düzeni Siyaseti | Anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 133-156. | Süper Güç Çatışmasının Yeniden Canlanması: Carter ve Reagen Yılları | Anlatım, tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 157-180. | Soğuk Savaş'ın Sonu | Anlatım, tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 181-208. | Tek Kutuplu Dünyada ABD | Anlatım, tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 209-260. | Yeni Dünya Eski Gerilimler | Anlatım, tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 261-318 | Ateş altındaki ABD: 11 Eylül ve Sonrası | Anlatım, tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 319-346. | Obama ve Yenilenme Dönemi | Anlatım, tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 347-372. | Tek Kutuplu Düzende Çatlaklar ve Trump'ın Gelişi | Anlatım, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hook, S. W. ve Spainer J. (2016), Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze, İnkilap Kitabevi, İstanbul. |
Çakmak, C., Dinç, C. ve Öztürk, A. (2011), Yakın Dönem Amerikan Dış Politikası: Teori ve Pratik, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |