TR EN

KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKY433 KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, Türk kamu yönetimi anlayışına etki eden bazı ülkelerin (Fransa, Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri, Federal Almanya, Rusya Federasyonu, Polonya ve Arjantin) siyasal sistem, kamu örgütlenmesi, mali yönetim ve personel yönetimi sistemleri hakkında sistematik bilgi verilmesi, bu ülke örneklerinin kamu yönetimi yapılarının karşılaştırmalı bir perspektiften incelenmesini amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, Kıta Avrupası ve Anglo-sakson ülke örnekleri, Kuzey ve Güney Amerika’dan ülke örneği, Polonya ve Rusya federasyonu gibi ülkelerin kamu yönetimi yapılarıyla Türk kamu yönetim yapısının karşılaştırılması konularıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Karşılaştırmalı yöntem, karşılaştırmalı yönetim ve karşılaştırmalı çalışmanın aşamaları hakkında tarihsel ve kuramsal bilgiyi açıklar.
Sosyal bilimlerde karşılaştırma yönetimini uygular.
Türk kamu yönetimi anlayışına etki eden ülkelerin gelenekleri ve yönetim yapılarını karşılaştırır.
Ders kapsamında verilen ülke yönetim yapılarını karşılaştırmalı olarak özetler.
Edindiği karşılaştırmalı bilgiler ışığında kamu yönetimi ile ilintili sorunlar karşısında alternatif çözüm yollarını tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Karşılaştırmalı yöntem-Karşılaştırmalı Kamu yönetimi nedir? Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Fransa Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Fransa, merkez-yerel yönetimler arası ilişkiler, kamu personeli, güncel idari reformlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Birleşik Krallık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Amerika Birleşik Devletleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Federal Almanya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Rusya Federasyonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Polonya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
11 Kitap okuma Ülke incelemeleri; İspanya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
12 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Arjantin Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
13 Kitap okuma Ülke incelemeleri; Çin Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap okuma Farklı ülkelerin kamu yönetim sisteminin genel olarak değerlendirilmesi ve Türk kamu yönetimi ile karşılaştırılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güler, B, A. vd. (2009). Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri. (2. Baskı). Ankara: İmge.
Heady, F. (1996). Public Administration Comparative Perspective. Marcel Dekker, New York

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0