Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY434 | ÇAĞDAŞ EKONOMİK VE SOSYAL OLAYLAR TARİHİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste çağdaş dünya tarihine ilişkin başlıca kuramsal bakışlar ve temel tarihsel bilgiler ışığında, 20. yüzyılda dünya üzerinde meydana gelen ekonomik ve siyasi gelişmeleri ele alarak, kuramsal bir bakış açısı ile olaylara yaklaşmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği 19. yüzyıl fikir akımları ve dünyaya etkileri, 19. ve 20. yüzyılda sömürgecilik faaliyetleri, I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa'nın ve dünyanın genel görünümü, I. Dünya Savaşı, I. Dünya Savaşı sonrası dünyanın genel görünümü, 1929 Büyük Buhranı, II. Dünya Savaşı Öncesi Dünya Siyaseti: Faşizm ve Nazizimin doğuşu, SSCB ve Komünizm, II.Dünya Savaşı, II. Dünya Savaşı sonrası dünyanın genel görünümü, Soğuk Savaş, Sovyetler’in dağılması sonrası yeni dünya düzeni gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
21. yüzyıl dünya siyasetinin temel aktörlerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. |
Çağdaş dünya tarihine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Modern dünyanın oluşum ve dönüşüm evrelerini betimler. |
Avrupa, Amerika, Ortadoğu, Afrika ve Asya''da merkezileşen güçler ve aralarındaki çıkar çatışmalarını yorumlar. |
I. Dünya Savaşı, II. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş döneminde meydana gelen gelişmeleri, tarihsel bağlamlarını gözönünde bulundurarak ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtımı ve İçeriği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Örgütlenmiş Kapitalizm ve Emperyalizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | I. Dünya Savaşı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Sovyetler ve Dünya Devrimi Düşüncesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | 1929 Büyük Buhranı ve Keynes | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Faşizm'in Yükselişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | II. Dünya Savaşı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Soğuk Savaş, Nato ve Varşova Paktı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Maocu Çin, Küba Devrimi ve Füze Krizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kore ve Vietnam Savaşı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | İşçi İsyanları ve 68 Kuşağı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Petrol Krizleri, Yıldız Savaşları ve Berlin Duvarının Yıkılışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | 9/11, Güvenlik Siyaseti, Neoliberalizm ve Yeni Emperyalizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Sosyal Medya ve Yeni Panoptikon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hobsbawm E. (2016), Devrim Çağı 1789-1848, (çev. Şener. B. S.) Dost Kitabevi, İstanbul, 8. Baskı |
Hobsbawm E. (2017), İmparatorluk Çağı 1875-1914, (çev. Aslan V.) Dost Kitabevi, İstanbul, 6. Baskı |
Hobsbawm E. (2009), Sermaye Çağı 1848-1875, (çev. Şener. B. S.) Dost Kitabevi, İstanbul, 6. Baskı |
Dan Diner (2015). Yüzyılı Anlamak, (çev. Demirel H.), İletişim Yayınları, İstanbul, 2. Baskı |
Dan Diner (2007) Cataclysms: A History of the Twentieth Century from Europe’s Edge, USA: University of Wisconsin Press |
Faulkner, N. (2012). Marksist Dünya Tarihi: Neandertallerden Neoliberallere, (Çev. Tuncel Öncel), Yordam, İstanbul |
Harman, C. (2016), Halkların Dünya Tarihi, (Çev. Uygur Kocabaşoğlu), Yordam, İstanbul, 5. Baskı |
Sander, O. (1996), Siyasi Tarih: 1918-1994, İmge, Ankara, 5. Baskı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |