TR EN

ÇOCUK EDEBİYATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE423 ÇOCUK EDEBİYATI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRAN GÜZİN ILICAK AYDINALP
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; çocuk edebiyatının tarihsel gelişim süreci, klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri, çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemi, çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikler, çocuk edebiyatı kapsamında yazılan bir metni değerlendirme konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; çocuk edebiyatının tarihsel gelişim süreci, klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri, çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemi, çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikler, çocuk edebiyatı kapsamında yazılan bir metni değerlendirme konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi ve görüşleri hatırlar.
Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatındaki yazarlar, ozanlar ve ürünlerini tanır.
Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemini açıklar.
Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikleri inceler.
Yazılan bir çocuk edebiyatı ürününü, bulunması gereken özellikle göre değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatının tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatında yazarlar, şairler ve eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatının yeni kuşakların eğitimindeki önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatı kapsamında yazılan bir metni değerlendirme ölçütleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatı kapsamında yazılan bir metni değerlendirme ölçütleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Çocuk edebiyatı kapsamında yazılan bir metni değerlendirme ölçütleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temizyürek, F., Şahbaz, N. K. & Gürel, Z. (2016), Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Pegem Akademi Yay.
Aytekin, H. (2016), Çocuk ve Gençlik Edebiyatı, İstanbul: Anı Yay.
Can, D. T. (2014), Çocuk Edebiyatı: Giriş, İstanbul: Eğitim Kitabevi.
Short, K. G., Lynch-Brown, C. & Tomlinson, C. M. (2017), Essentials of Children’s Literature, Pearson.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0