TR EN

ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE422 ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrenciye, eski Türk edebiyatının edebiyat tarihi içinde yerini göstermek, XVIII. ve XIX. asırlarda Eski Türk Edebiyatının gelişiminİ göstermek, bu dönem eserlerini tanıma ve anlamada gerekli olan bilgileri ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Eski Türk edebiyatının tarihi gelişimi, XVIII., XIX. asırlarda eski Türk edebiyatı ürünleri ve bu yüzyıllarda yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışları hakkında bilgi verilmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eski Türk edebiyatının XVIII. asırda aldığı şekilden başlayarak XIX. asra kadarki şahsiyetlerini sıralar.
XVIII. ve XIX. asırlardaki edebiyat anlayışını kendi cümleleriyle ifade eder.
XVIII. ve XIX. asırlarda Eski Türk Edebiyatının gelişimini, gösterdiği değişiklikleri irdeler.
XVIII. ve XIX. asırlarda yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışlarını karşılaştırır.
XVIII. ve XIX. asra kadarki Eski Türk Edebiyatı metinlerini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - XVIII. ve XIX. asır Eski Türk Edebiyatı’na Genel Bakış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Yenişehirli Avni: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Keçecizade İzzet Molla: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Fıtnat Hanım: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Vâsıf-ı Enderûnî: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Vâsıf-ı Enderûnî: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ayvazoğlu, B. (2017), Kuğunun Son Şarkısı, İstanbul: Kapı Yay.
Mazıoğlu, H. (2018), Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilikler, İstanbul: Akçağ Yay.
İpekten, H. (1994), Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Ankara: Dergah Yayınları.
İsen, M. vd. (2002), Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
Levend, A. S. (1984), Divan Edebiyatı Kelimeler, Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, İstanbul: Enderun Kitabevi.
Saraç, M. A. Y. (2007) Klasik Edebiyat Bilgisi (Biçim-Ölçü-Kafiye), İstanbul: 3F Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0