Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE426 | CUMHURİYET DEVRİ TÜRK ROMANI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Cumhuriyet devri Türk romanının oluşum sürecini ve gelişimini etkileyen tarihi, sosyal, kültürel ve ekonomik süreçler bağlamında belirli sanatsal eğilimleri ve dönemleri, bunları temsil kabiliyeti olan romanları ve romancıları öğrencilere tanıtmak;örnek metinlerden yola çıkarak roman incelemesi yapmaktır. |
İçerik: | Derste; örnek metinler çerçevesinde Cumhuriyet Dönemi Türk romanı kronolojik ve tematik biçimde değerlendirilmektedir. Cumhuriyet Dönemi Türk romanına yön veren sosyal, siyasal ve kültürel süreçler açıklanmakta, bunların edebiyat üzerine etkisi değerlendirilmektedir. Cumhuriyet Döeneminin belli başlı yazarları ve eserleri tanıtılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cumhuriyet devri Türk romanının oluşum sürecini etkileyen tarihsel, sosyal, kültürel ve siyasi parametreleri tanır. |
Cumhuriyet Döneminde Türk romancılığını dönemsel ve tematik olarak inceler. |
Bu dönemde eser veren belli başlı yazarları ve eserlerini sıralar. |
Bu dönemde yazılmış eserleri içerik ve teknik açıdan inceler. |
Modernizmi ve 1950 sonrası Türk romancılığına etkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Ders hakkında genel bilgilendirme. Roman İnceleme: İçerik ve teknik değerlendirme ölçütleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Cumhuriyet devri Türk romanının oluşum sürecini etkileyen tarihsel, sosyal, kültürel ve siyasi parametreler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Kurucu kadro ve eserleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Bireysel yönelimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Bireysel yönelimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Toplumcu Gerçekçilik: Sabahattin Ali...vd. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Ahmed hamdi Tanpınar ve Roman Anlayışı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Modernizm: Yusuf Atılgan | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Kemal Tahir ve eserleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Orhan Kemalve eserleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Yaşar Kemal ve eserleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Türk romanında eşkiya tipolojisi: İnce Memed Dörtlemesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Tarihi roman kavramı ve 1950 sonrası Türk edebiyatında tarihsel roman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | 1950 sonrası Türk romanındaki bireysel eğilimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Naci, F. (2017), Yüzyılın 100 Türk Romanı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yay. |
Parla, J. (2015), Don Kişot’tan Bugüne Roman, İstanbul: İletişim Yay. |
Moran, B. (2016), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 3 cilt, İstanbul: İletişim Yay. |
McKee, A. (2003), Textual Analysis: A Beginner’s Guide, Sage Publications. |
Abasıyanık, S. “Son Kuşlar”, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. 2013 |
Kemal, O. “Ekmek Kavgası”, Everest Yayınları, İstanbul. 2017. |
Çelik, Y. “Sait Faik ve İnsan”, Akçağ Yayınları, Ankara. 2002. |
Kaplan, Mehmet. “Hikâye Tahlilleri”, Dergâh Yayınları, İstanbul. 1986 |
Kaplan, Mehmet. “Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar”, Dergâh Yayınları, İstanbul. 1986. |
Tanpınar, Ahmet. H. “Edebiyat Üzerine Makaleler”, Dergâh Yayınları, İstanbul. 2000. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |