Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ULT347 |
LOJİSTİK PLANLAMA VE MODELLEME |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere Üretim ve hizmet sistemlerinin tasarımı, planlanması, kontrolü ve iyileştirilmesine yönelik temel kavramların öğretilmesi, Bir tedarik zinciri içindeki analitik karar verme yöntemlerine yönelik entegre bir bakış açısının sağlanması, Talep tahmin kavram ve tekniklerine ilişkin detaylı bir çerçeve sunulması, Kapasite planlamasından başlayarak tedarik zincirinin bütünü için planlamanın öğretilmesi, Gerçek lojistik sistemlerindeki belirsizliklerin çözümü için tekniklerin öğretilmesi, Optimizasyon yazılımlarının uygulamalı olarak kullanılması yeteneğikazandırılmasıdır |
İçerik: |
Bu dersin içeriği üretim ve hizmet operasyonlarının tasarım, planlama, kontrol ve iyileştirilmesine ilişkin kavram ve tekniklerin öğretilmesini amaçlar. Ders kapsamında ele alınan konular şunlardır: süreç tanımı, akış diyagramları, kapasite analizi, kapasite için yapılan yatırımların geri dönüşü, döngü süresi analizi, envanter yönetimi, sipariş erteleme, üretim kontrol, iş koordinasyonu, risk yönetimi, kalite yönetimi, süreç tasarımı ve reengineering, ürün geliştirme, proje yönetimi konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tedarik zincirindeki planlama aktivitelerini yönetir. |
Optimizasyon yazılımlarını etkin olarak kullanır. |
Lojistik sistemlerindeki problemleri tespit etmekve modellemek için entegre sistem yaklaşımını uygular. |
Gerçek optimizasyon problemlerinin çözümü için analitik yöntemleri kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
Derse genel bakış: Fabrika içi lojistik sistemlerine giriş |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 |
Kitap Okuma |
Talep tahmin 1 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 |
Kitap Okuma |
Talep tahmin 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 |
Kitap Okuma |
Toplam planlama 1 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 |
Kitap Okuma |
Toplam planlama 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 |
Kitap Okuma |
Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü 1 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 |
Kitap Okuma |
Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü 1 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 |
Kitap Okuma |
Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 |
Kitap Okuma |
Tesis Yerleşimi ve Yer Seçimi 1 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 |
Kitap Okuma |
Tesis Yerleşimi ve Yer Seçimi 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 |
Kitap Okuma |
Operasyon planlama |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 |
Kitap Okuma |
Operasyon planlama 2 |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 |
Kitap Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kasilingam,R. Raja,G. (1998) Logistics and Transportation Design and Planning, Dordrecht: The Kluwer Academic Publisher |
Winston, W. L. (2003), Operations Research Applications and Algorithms, Boston: Cengage Learning |
Aksoy, H. (1990) Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, İstanbul. |
Aşıcı, Ö., Tek, B. (1985) Fiziksel Dağıtım Yönetimi, İzmir: Bilgehan Basımevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|