TR EN

ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÇOCUKLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI461 ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÇOCUKLAR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRAN GÜZİN ILICAK AYDINALP
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin sosyal gelişimini öğrenmek, Sosyal Beceri geliştirmek için bir program hazırlamanın temel ilkelerini kazanmak, Üstün zekalı ve yeteneklilerde sosyal beceri geliştiren öğretmenin rolünü kavramaktır
İçerik: Bu dersin içeriği; "ailenin psikolojik açıdan ele alınması, erken evlilik, ana-babalık, cinsel işlev, uyum bozukluğu, boşanma gibi aile içindeki kişisel ve kişilerarası süreçlerin incelenmesinden" oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler; üstün zekalı ve yetenekli çocukların sosyal gelişim özelliklerini özetler. (summerize – Bloom’s 2)
Sosyal Beceri türlerini tartışır. ( discuss – Bloom’s 4)
Sosyal beceri modellerini listeler . (list- Bloom’s 1)
Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini kullanır. (use – Bloom’s)
İletişim engellerini değerlendirir. (evaluate – Bloom’s 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sosyal beceri eğitimin gerekliğini anlayabilme Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
2 Literatür okuma Sosyal Beceri türlerinin bilgisi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
3 Literatür okuma Sosyal beceri modellerini anlayabilme Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
4 Literatür okuma Sosyal beceriyi ölçme yöntemleri Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
5 Literatür okuma Sosyal beceri eğitimi neden gerekli Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
6 Literatür okuma Üstün zekalı ve yetenekli çocukların sosyal gelişim süreci Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
7 Literatür okuma Etkili iletişim yöntemleri Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sorunlu durumlarda karşılıklı olarak sağlıklı iletişimin sağlanabilmesi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
10 Literatür okuma Ben dili sen dili Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
11 Literatür okuma Ben dili sen dili Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
12 Literatür okuma 12 iletişim engeli Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
13 Literatür okuma 12 iletişim engeli Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
14 Literatür okuma Sosyal beceri programlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
15 Literatür okuma Sosyal becerilerin sınıf ortamında geliştirilebilmesi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Growing Up Gifted, Barbara Clark. Merrill, an imprint of Prentice Hall, Columbus, Ohio, 1997.
Etkili Öğretmenlik Eğitimi. T. Gordon. Çevirenler: E. Aksay & B. Özkan. İstanbul: YA-PA Yayınları, 1993

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0