TR EN

ULUSLARARASI İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS445 ULUSLARARASI İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersi alan öğrencilere; Uluslararası iletişimin insanlar arası iletişim ve ilişkilerin, ticaretin, turizmin, kültür sanayiinin, eğitimin uluslararasılaşmasına olan etkisi konusunda analiz, sentez, değerlendirme beceri ve yetkinliği kazandırma amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu derste, uluslararası iletişim, küreselleşme, uluslararası iletişimin gelişmesi, uluslararası iletişimin alt yapısının oluşması, küresel pazarın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası kamusal bir alanın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası hareketler, turizm, kültür endüstrisinin oluşmasında uluslararası iletişim, yerel ve uluslararası eğitim ve uluslararasılaşma konuları verilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası iletişim ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi açıklar.
Uluslararası iletişimin tarihsel süreçte nasıl geliştiği analiz edebilir.
Küresel pazarın oluşmasında iletişim teknoljilerinin fonksiyonunu değerlendirebilir.
Turizm, toplumsal hareketler ile iletişimin ve iletişim teknolojilerinin ilişkisini açıklayabilir ve analiz edebilir.
Yeni medyanın uluslararası kamusal alanı oluşturmadaki fonksiyonunu analiz edebilir ve değerlendirebilir.
Uluslararası iletişimin yarattığı devrimi ve gelecekte neler yaratabileceği öngürüsünde bulunabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım
2 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası iletişim Alt Yapısının Oluşması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Küresel Medya Pazarı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültür Sanayi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültürel Küreselleşme ve İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası etkileşim: Seyahat ve turizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası insan hareketliliği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması İnternet Çağında uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Sosyal medya araçları ve uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Bitmeyen Devrim: Çağımızın Krizi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Yerel ve uluslararası eğitim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnceoğlu Y. (2004). Uluslararası Medya. İstanbul: Der Yayınları
Collection of essays (1997). International Communication and Globalization, ed.Ali Muhammadi,London: Sage Publication,
Movlana, Hamid ( 1997). Global Information and World Communication, New Frontiers in International Relations, London: Sage Publications
Bülbül, Rıdvan (2002). Uluslararası İletişim, 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayın.
Castels, Manuel ( 2010). The Rise of The Network Society, second Ed. Willey. Electronic Book.
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold.
Vural, Sacide (2018). Uluslararası İletişim Ve Küreselleşme, e-yayın: Dönüşen Dünyada İletişim, Kıbrıs.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
4
2
List the main features of communication in items.
5
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
5
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
2
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0