TR EN

ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOS444 ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencinin farklı kültürlerle bir arada yaşama ve çokkültürlü bir vatandaşlık anlayışının gelişimine ve günümüz toplumlarındaki görünümlerine odaklanmasını sağlamaktır. Öğrencinin küreselleşen dünyada vatandaşlık anlayışına ilişkin geniş bir bakış açısı kazanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; çokkültürlülük kavramının anlamı ve tarihsel görünümü, çokkültürlülük kavramının günümüzde neden önemli olduğu, birarada yaşama olgusu, farklı kimlik ve ırkların topluma kabulü ya da dışlanmasının temelleri, vatandaşlık kavramı ve bu kavramın çokkültürlülük çerçevesinde yeniden yorumlanmasına getirilen yaklaşımlar, çokkültürlü vatandaşlığın dünyadaki görünümleri ve Türkiye özelinde ne aşamada olduğunun anlaşılması oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çokkültürlülük kavramının ne olduğunu ve bu kavrama ilişkin getirilmiş olan yaklaşımları özetler.
Çokkültürlülük kavramının küreselleşen dünyadaki önemini ayırt eder.
Bir toplumda vatandaş olarak kabul görme ya da dışlanma nedenlerine getirilen teorik yaklaşımlar aracılığıyla bu nedenleri yorumlar.
Çokkültürlü yaşamaya ilişkin dünyadaki tartışmalardan örnekler verir.
Öğrendiği bilgiler aracılığıyla Türkiye’de bir çokkültürlü yaşama olasılığı üzerine tartışır.
Çokkültürlü vatandaşlık kavramını nedenlerini içinde yaşadığı toplum ve dünyada yaşananlardan yola çıkarak değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Çokkültürlülük kavramı nedir ve tarihsel kökenleri nelerdir Anlatım Soru Cevap Tartışma
2 Kaynak okuma Bir arada yaşamak; topluma kabul ya da toplumdan dışlanma - dışlama Anlatım Soru Cevap Tartışma
3 Kaynak okuma Alain Touraine “Birlikte Yaşayabilecek miyiz?” Anlatım Soru Cevap Tartışma
4 Kaynak okuma Vatandaşlık kavramı Anlatım Soru Cevap Tartışma
5 Kaynak okuma 21. yy’da çokkültürlülük tartışmaları Anlatım Soru Cevap Tartışma
6 Kaynak okuma 21. yy’da çokkültürlülük tartışmaları Anlatım Soru Cevap Tartışma
7 Kaynak okuma Çokkültürlü vatandaşlık kavramı Anlatım Soru Cevap Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma Çokkültürlü vatandaşlık kavramı Anlatım Soru Cevap Tartışma
10 Kaynak okuma Çokkültürlü vatandaşlıkta Kanada örneği Anlatım Soru Cevap Tartışma
11 Kaynak okuma Türkiye’de çokkültürlülük kavramının tarihi ve yaklaşımlar Anlatım Soru Cevap Tartışma
12 Kaynak okuma Son yıllarda Türkiye’ye göçler ve sonuçları üzerine değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma
13 Kaynak okuma Türkiye’de çokkültürlü yaşam Anlatım Soru Cevap Tartışma
14 Kaynak okuma Türkiye’de çokkültürlü yaşam Anlatım Soru Cevap Tartışma
15 Kaynak okuma Genel değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Doytcheva, Milena, and Tuba Akıncılar-Onmuş. (2009). Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim Yayınları
Özensel, Ertan. (2012), Çokkültürlülük Uygulaması Olarak Kanada Çokkültürlülüğü. Akademik İncelemeler Dergisi. 1 (7), 55-69.
Kymlicka, W. (1988). Çokkültürlü yurttaşlık. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Yanık, Celalettin. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. Bursa: Sentez Yayın ve Dağıtım
Touraine, Alain. (2017). Eşitliklerimiz ve farklılıklarımızla birlikte yaşayabilecek miyiz?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0