Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CHI101E |
CHINESE I |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Çince |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çince kendini ifade etme, iletişim kurma, iş birliği yapma, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi becerileri geliştirmektir. |
İçerik: |
Dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinin harmanlanması ile dil öğrenmesini sağlayan kazanımlar üzerine bir içerik tasarlanmıştır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kişisel ve günlük hayatla ilgili temel dil becerileri kazandırır. |
Çin ve Çin kültürü hakkında fikir edinir. |
Çok kültürlülük anlayışı ve uluslararası perspektif kazanımları sağlanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma |
Ses Bilgisi |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Kitap okuma |
Selamlaşma, Tanışma ve Kendini Tanıtma |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
Literatür taraması |
Aile ve Arkadaşlar |
Anlatma, Soru-Cevap |
4 |
Literatür taraması |
Sayılar |
Anlatma, Soru-Cevap |
5 |
Makale okuma |
Ülkeler ve Şehirler |
Anlatma, Problem Çözme |
6 |
Kitap okuma |
Meslekler |
Anlatma, Problem Çözme |
7 |
Kitap okuma |
Renkler |
Anlatma, Örnek Olay |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Makale okuma |
Dış Görünüş, Kıyafetler, Giyim |
Anlatma, Soru-Cevap |
10 |
Kitap okuma |
Tarihler ve Saatler |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Kitap okuma |
Hobiler |
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Plan Yapma, Alışveriş Konuşmaları |
Anlatma, Soru-Cevap |
13 |
Literatür taraması |
Yiyecek ve İçecekler |
Anlatma, Problem Çözme |
14 |
Makale okuma |
Hava Durumu, Sağlık |
Anlatma, Problem Çözme |
15 |
Ders notları |
Genel tekrar |
Anlatma, Örnek Olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Zhang, L. (2010). Çince ilk adım. İstanbul: Fono Yayınları. |
Bayram, A. (2016). Çince standart sözlük : Çince-Türkçe, Türkçe-Çince. İstanbul: Fono Yayınları. |
Boran, İ. N. (2005). Çince el kitabı. İstanbul: Multilingual. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|