Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ARA102E |
ARABIC II |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Arapça |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
ARA101E - ARABIC I |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin Amacı Orta seviyede Arapça gramer bilgisi edinme, Arapça okuduğu metinleri anlama, yorumlama, Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme, Nasları ve klasik dini metinleri okuyup anlayabilme. |
İçerik: |
İsm-i tasğir, Okuma-anlama, Pratik imla çalışmaları, Parça üzerinde dilbilimsel tartışmalar, İsm-i mensûb, İstifham edatları, İsm-i tafdîl, İşaret isimleri, İsm-i mevsuller, Sahih ve illetli fiil, Sâlim fiil ve çekimi, Emir ve nehiy fiilleri ve diğer fiil çeşitleri, Sıfat çeşitleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İsim çeşitlerini tanımlar. |
Fiil çeşitlerini ayırt eder. |
İmla hatalarını düzeltir. |
Sıfat çeşitlerini sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma |
İsm-i tasğîr |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Kitap okuma |
Okuma-anlama pratiği |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
Literatür taraması |
Pratik imla çalışmaları |
Anlatma, Örnek Olay |
4 |
Literatür taraması |
Parça üzerinde dilbilimsel tartışmalar |
Anlatma, Örnek Olay |
5 |
Makale okuma |
İsm-i mensûb |
Anlatma, Soru-Cevap |
6 |
Kitap okuma |
İstifham edatları |
Anlatma, Problem Çözme |
7 |
Kitap okuma |
İsm-i tafdîl |
Anlatma, Problem Çözme |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Makale okuma |
İşaret isimleri |
- |
10 |
Kitap okuma |
İsm-i mevsuller |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Kitap okuma |
Sahih ve illetli fiil |
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Sâlim fiil ve çekimi |
Anlatma, Örnek Olay |
13 |
Literatür taraması |
Emir ve nehiy fiilleri ve diğer fiil çeşitleri |
Anlatma, Örnek Olay |
14 |
Makale okuma |
Sıfat çeşitleri |
Anlatma, Problem Çözme |
15 |
Ders notları |
Genel tekrar |
Anlatma, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Açık, K. (2017). Arapça dilbilgisi. İstanbul: Fono Yayınları. |
Cücen, H. (2011). Yeni sisteme göre Arapça : yardımcı kitabı. Ankara: Aydem. |
Açık, K. ve Özaslan, H. (2016). Arapça ilk adım. İstanbul: Fono Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
5 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|