TR EN

AIRPORT MANAGEMENT AND PLANT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM317 AIRPORT MANAGEMENT AND PLANT 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Bu ders havayolu sektöründe profesyonel hizmet verebilecek, havayolu yönetim ve donanım fonksiyonlarına hakim, profesyonel bakış açısı ile ekip kurabilecek ve yönetebilecek, etkin iletişim kurabilen, analitik düşence ile yönetim taktik ve stratejilerini teknolojik gelişmelere paralel kurum kültürüne uyumlu yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri, Liderlik teorileri, Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havayolu organizasyonel yönetim yapısı ve departman bilgileri tanımlar.
Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişim, algı yönetim teknikleri açıklar.
Liderlik teorileri açıklar.
Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri açıklar.
Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunum Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri Sunum ve uygulamalı takım oyunu
2 Sunum Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişimle yönetim teknikleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi
3 Sunum Liderlik teorileri Sunum ve uygulamalı takım çalışması, fotoğraf analizi
4 Sunum Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri Sunum ve uygulamalı takım testi
5 Sunum Türkiye’de ve dünyada başlıca havalimanı türleri Sunum ve havalimanı haritalarından örnekler gösterimi
6 Sunum Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
7 Sunum Havayolu yönetiminde yalın bakım kavramının önemi Sunum ve uygulamalı takım çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Sunum Havayolu yönetiminde Puko tekniği, Havalimanı görüntü donanım sistemleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
10 Sunum Havayolu yönetiminde share point programı - dash board sistem Sunum, dash board örneklerinin incelenmesi ve uygulamalı takım çalışması
11 Sunum 3. Havalimanı güncel tanıtımı Sunum ve uygulamalı takım çalışması, imkanlar dahilinde havalimanına gezi düzenlenmesi
12 Sunum Örgütsel kültür kavramı ile yönetim teknikleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
13 Sunum Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi
14 Sunum Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı soru cevap
15 Tüm konuların püf noktalarını gözden geçirme Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü
Koçel, Tamer (2018) : İşletme Yöneticiğili, Beta Basım Yayım
Oktal, Hakan (Ed.) (2016); Havaalanı Sistemi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Yayın no: 2108, Eskişehir.
Neufville, Richard de, Amedeo R. Odoni (2013); Airport Systems Planning, Design, and Management, Second Edition, McGraw-Hill, New York.
Wells, Alexander T., Seth B. Young (2004); Airport Planning and Management, Fifth Edition, McGraw-Hill, New York.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 5 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 2 3 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0