Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT324 | MARITIME TRADE LAW | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Deniz Ticareti Hukuku dersinin amacı, deniz ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini uluslararası gelişmelere uyumlu olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği bu hukuk dalı hakkında genel bir bilgi verildikten sonra, gemi, bayrak, gemi sicili, gemi mülkiyeti, gemi ipoteği, geminin işletilmesi, donatan ve işleten kavramları, donatma iştiraki, yapı ortaklığı, kaptan, gemi adamı, navlun sözleşmesi ve çeşitleri ile taraflarının hak ve yükümlülükleri, navlun sözleşmelerinde belgeler, deniz hukukunda cebri icra, gemi mülkiyetinin devri, deniz kazalarında kurtarma, çatma, dispeç, yardım, müşterek avarya, starya ve sürastarya, yolcu taşıma sözleşmeleri, deniz aşırı satış sözleşmelerinde yükleme, boşaltma ve teslim gibi kavram ve konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Deniz hukuku uygulaması ve usulünü tetkik eder. |
Çatma,kurtarma yardım ve müşterek avaryayı örnekler vererek analiz eder. |
Taşıyanın sorumluluğuna ilişkin mevzuatı analiz eder. |
Navlun sözleşmesi türlerini belirtir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Gemi(Kavram, nevileri, tabi oldukları hükümler, hukuki mahiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Geminin hüviyeti(adi, tanınma işareti, bağlama limanı, tonajı, tabiiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Gemi sicili, Yapı sicili, Türk Uluslararası Gemi Sicili | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Borda Evrakı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Gemi mülkiyeti-Gemiler üzerindeki rehin hakları(Deniz oduncu ve Gemi ipoteği)-Gemi üzerinde intifa hakkı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Donatan (Kavram, Gemi isletme müteahhidi)-Donatanın sorumluluğu(borç ve sorumluluk kavramları,-ile sorumluluk,-den sorumluluk, donatanın gemi adamlarının fiillilerinden doğan sorumluluğu, sınırlı sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Donatanın sorumluluğunun sınırlandırılmasına dair 1976 Londra Konvansiyonu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Donatma iştiraki | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kaptan (Görev ve yetkileri, sorumluluğu, hakları) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Navlun sözleşmeleri (kavram, nevileri, hukuki niteliği, akdi)-Asli ve tali navlun sözleşmeleri-Navlun sözleşmesinin icrası (yükleme, yolculuk, boşaltma teslim) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Konişmento (kavram, nevileri, içeriği, klozlar, navlun sözleşmesi ile ilişkisi, hamilin yükün teslimini talep hakki, yükletenin yük üzerindeki tasarruf hakki, taşıyanın kusurlu olarak yanlış konişmento tanziminden sorumluluk, ayni hükmü) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Denizaşırı satış sözleşmeleri (CIF, FOB, C&F, FAS) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Taşıyanın sorumluluğu (genel olarak, yükün ziya ve hasarından sorumluluk, başlangıçtaki elverişsizlikten doğan sorumluluk, yüke özen yükümlülüğünün ihlalinden doğan sorumluluk, sorumluluk hükümlerinin emredici niteliği, sorumsuzluk şartları, hak düşürücü sure ve zamanaşımı, haksız fiil sorumluluğu, -ile sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Türk Ticaret Kanunu Tasarısının deniz ticaret hükümlerinin incelenmesi (mevcut kanun hükümlerine getirilen değişiklikler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sheppard A.M. (2013), Modern Maritime Law Volume I: Jurisdiction and Risks 3rd ed, UK: Informa Law from Routledge |
Liu, C. (2009), Maritime Transport Services in the Law of the Sea and the World Trade Organization, Peter Lang |
Goldby M.,(2013), Electronic Documents in Maritime Trade: Law and Practice Oxford |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |