TR EN

TRANSMEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS465 TRANSMEDYA 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sinemadan oyuncak markalarına, sanal oyunlardan televizyona kadar uzanan geniş bir yelpazede transmedya anlatısı oluşturarak öğrencinin bu alana hakim olmasını amaçlar.
İçerik: Bu derste, transmedya anlatısı yaratabilecek uygulamalara ağırlık verilerek geleneksel ve alternatif gerçekliğe dayalı tasarımlar aktarılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Transmedya hikayesi ve anlatısı oluşturulmasına ilişkin yeni kavramlardan en az 5 tanesini inceler.
Yeni medya mecralarında nitelikli transmedya anlatısı uygular
Alternatif gerçekliğe dayalı anlatıyı geleneksel anlatı ile karşılaştırır.
Farklı medya mecralarındaki transmedya örneklerini kavramsal çerçevede değerlendirir.
Oluşturduğu transmedya anlatısına dair sunum planı hazırlar ve sunar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Transmedya kavramlarının tanımlanması Anlatım Soru-Cevap
2 İnternet ve Literatür Tarama Kavrama ilişkin temel özellikler Anlatım Soru-Cevap
3 İnternet ve Literatür Tarama Transmedya hikaye anlatıcılığı Anlatım Soru-Cevap
4 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Medya yakınsaması Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
5 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Pazarlama ve reklam örnekleri Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
6 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Televizyon örnekleri Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
7 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Örneklerin değerlendirilmesi Anlatım Soru-Cevap Örneklerin Değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Final projesi için transmedya anlatısı oluşturma çalışmaları Uygulama
10 İnternet ve Literatür Tarama Film örnekleri- cross medya Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
11 İnternet ve Literatür Tarama Film örnekleri- medya yakınsaması Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
12 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
13 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
14 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
15 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aktan, E. (2018). Transmedya Hikayeciliği: Halkla İlişkilerden Reklama Sosyal Medyadan Turizme. İstanbul: Literatürk Academia
Kaçaror, S. (2014). Transmedya Hikayeciliği. İstanbul: Çizgi Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
3
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
4
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
3
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
4
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
3
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
4
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
5
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
5
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0