TR EN

JAPONCA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
JAP101 JAPONCA I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Japonca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, Japonca Alfabesi, temel seviye Konuşması ve Gramerini öğrenerek Japon kültürünü daha yakından tanımayı sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Japon alfabeleri, temel konuşması ve gramerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Japon alfabesi olan Hiragana-Katakana harflarını öğrenerek yazma becerilerinde kullanır.
Gramatik kuralları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. (use) (2)
Japonca'dan Türkçe'ye, Türkçe'den Japonca'ya cümleleri başlangıç düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde Hiragana-Katakana harfleriyle yazılan Japonca metinleri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş -
2 - Selamlama biçimleri Tanışma ortamı, Hiragana Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 11-21. Basit cümleyi oluşturmak, Hiragana Anlatım, Tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 22-46. Şahıs-İşaret Zamirleri, Katakana Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 47-57. Çoğul yapı ve ve, veya yerine geçen sözcükler, renkler, Katakana Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 67-94. Sayılar ve Ölçüler Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 95-99. Wa ve Ga edatları, Desu, Masu, Gozaimasu tümcesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 127-137. Soru Sözcükleri Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 100-126. Fiiller, Fiilin geniş ve gelecek zamanı, ismin halleri Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 138-152. İmasu, Arimasu ile edatlar Anlatım, Tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 153-157. geçmiş zaman Anlatım, Tartışma
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 158-174. Sıfat Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 191-198. Miktar Sözcükleri Anlatım, Tartışma
15 - Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Esendemir, A. (2017). Lernihongo Japonca Dilbilgisi.İstanbul: Cinius Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 3 18
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 5 2 10
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0