TR EN

REKLAMDA CİNSİYET TEMSİLİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI310 REKLAMDA CİNSİYET TEMSİLİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; toplumsal cinsiyetin medyada ve reklamlarda nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiği konusunda farkındalığı öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet çalışmaları, feminizm ve tarihi, queer kuram, medyada ve reklamda cinsiyetçilik, reklamda cinsiyet temsilinin örnekler üzerinden incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamda cinsiyetin nasıl temsil edildiğine ilişkin örnekleri değerlendirir.
Reklamda etik doğrultusunda kadının kullanımını inceler.
Reklamda içinde bulunulan toplumun ve kültürün bir parçası olarak cinsiyet temsillerini açıklar.
Reklamcılıkta cinsiyet temsili üzere kurulu yaratıcılığa ilişkin örnekleri karşılaştırır.
Reklamlarda cinsiyet temsilinin niteliklerini tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Derse Giriş, Dersin Amacı ve Kapsamı, Haftalık Konular Hakkında Bilgi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Biyolojik, Somatik, Psikolojik, Toplumsal Cinsiyet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminizm Nedir? Feminist Kuramlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminist Kuramlar ve Feminizm Tarihi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Queer (Kuir) Kuram Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kadına Yönelik Cinsiyetçi Söylem ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Homofobik Söylem ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyetçi Reklamlar ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyetçi Reklamlar ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Kadın Temsilleri ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Erkek Temsilleri ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Cinsellik Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme ve Özet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kuruoğlu, Huriye, Aydın, Bermal (2014). Toplumsal Cinsiyet ve Medya. Ankara: Detay Yayıncılık.
Batı, Uğur (2016). Reklamın Dili: Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim. İstanbul: Alfa.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0