TR EN

ULUSLARARASI REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI407 ULUSLARARASI REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; öğrencilerin uluslararası reklam sürecini kavrayabilmesini, reklamcılığın ulusötesi boyut kazanması, küreselleşme ve küresel ekonomi kavramlarıyla reklam ilişkisi ve reklam kararlarının nasıl işlediğinin kavranarak kampanya tasarlama becerilerinin oluşturulmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek, ulusötesi çalışmaların nasıl yapıldığının kavranması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası reklamcılık alanındaki kavramları tanımlar.
Uluslararası reklamcılıktaki strateji ve taktikleri açıklar.
Kültürün ve kültürlerarasılığın reklam üzerindeki etkilerini açıklar.
Bir uluslararası reklam kampanyasının nasıl olması gerektiğine ilişkin edindiği bilgileri örnek bir reklam kampanyası üzerinde uygular.
Örnekler üzerinden uluslararası reklamcılığa ilişkin strateji ve taktikleri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması Kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının tanımlanması Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Kültürel ikonlar, simgeler, sembollerin kullanımı Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Uluslararası reklam kullanımlarında medyanın rolünün incelenmesi Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Reklamcılık ve küreselleşme ilişkisinin iletişimdeki rolü Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Küreselleşme kavramının incelenmesi Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Kültürel unsurların yerel kültürlerin içinde yer alması ve reklamcılığa olan etkisi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Uluslararası reklamcılık kavramının tanımlanması ve özellikleri Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Uluslararası reklamcılık uygulama çalışmalarının incelenmesi Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Uluslararası reklamcılıkta yerel kültürlere yönelik strateji ve taktikler Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması Uluslararası alandaki ödüllü reklamlar üzerinden örnek reklam incelemeleri Anlatım, Tartışma
13 - Kültürel mitlerin reklamlarda kullanımı Anlatım, Tartışma
14 - Ulusötesi reklam çalışmalarında iletişim uygulamaları Anlatım, Tartışma
15 - Küresel reklamlarda iletişim ve görsel unsurların değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çelik, Candan (2005). Uluslararası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
Küçükerdoğan, G. Rengin (2009). Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel/Küresel göstergeler. İstanbul: Es Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0