TR EN

STRATEJİK REKLAM PLANLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI412 STRATEJİK REKLAM PLANLAMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; stratejik reklam planlamasının nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin bilgileri öğrencilere aktarmayı ve eleştirel reklam analizinin temel becerileri üzerine pratik edinmenin sağlanmasını amaçlar.
İçerik: Reklamcılık kavramı ve özellikleri, reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci, reklam türleri ve reklam mecraları, reklam analizleri, reklama yönelik araştırma yöntemleri, reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyasında yaratıcı süreç, reklamda görsel tasarım, reklamlar için medya planlaması, reklamların ölçümlenmesi, reklam planlaması örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamda yaratıcı stratejinin bileşenlerini anlatır.
Geçmiş iletişim programlarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklamda medya planlamasının önemini açıklar.
Yaratıcı konsept, mesaj, hedef kitle kavramları arasındaki ilişkiyi çözümler.
Reklamda etkili görsel tasarım için önemli olan unsurları listeler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Genel Bilgi, Haftalık Ders Konuları Hakkında Bilgi Verme Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri ve reklam mecraları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam analizleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklama yönelik araştırma yöntemleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası oluşum süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyasında yaratıcı süreç Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı Reklamda Kullanılan Stratejiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda görsel tasarım Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlar için medya planlaması Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamların ölçümlenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik reklam planlaması örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik reklam planlaması örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M., Yeygel, S. Ulukök, Ö. (2008). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları.
Kaya, K., (2018) Sıradışı Reklam ve Pazarlama Stratejileri. Devrimekitap.
Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0