TR EN

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS370 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı görsel tasarıma ait teorik ve pratik bilgileri öğrencilere aktarmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini ait renk, vurgu,odak noktası, algılama ölçütleri gibi görsel tasarıma ait uygulama yöntemleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel algı gestalt tekniklerini tanır ve gördüğü bir görseli bu perspektiften yorumlar.
Resimde denge,odak noktası, ritm gibi görsel tasarıma ait temel uygulamaları ayırt eder ve bu bağlamda bir resmi analiz eder.
Oran, orantı/Altın Oran ve kompozisyon kurallarını açıklar ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve görsel iletişim ve tasarım hakkında bilgi Anlatım / Soru-cevap
2 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Tasarımın temel öğeleri / Çizgi, şekil, doku, renk, ton değeri hakkında genel bilgilendirme Anlatım / Soru-cevap
3 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda çizgi kavramı-kullanımı / Doğada, soyut ve sembolik anlamlarıyla çizgi Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
4 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda şekil kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
5 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda doku kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
6 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ton/ton değeri kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
7 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda renk / Renk kodları RGB ve CMYK / Vektörel ve Bitmap görüntü işleme Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme İki boyutlu tasarım / Denge, Görsel ağırlık, Simetri, Asimetri, Radial Denge, Bütünlük kavramları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
10 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ritim, tekrar, vurgu, odak noktası ve hareket Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
11 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Oran - Orantı / Altın oran / Kompozisyon kuralları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
12 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Algılama ölçütleri, çağrışım oluşturma Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
13 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Görsel algı ve Gestalt teknikleri Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
14 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
15 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öztuna, Y.; (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım; Yorum Sanat ve Yay.
Uçar, T.F; (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım; İnkılap Yay.
Çellek, T.; Sağocak, M.; (2014). Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık; Grafik Tasarım Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0